Šteta pojasnio: Zašto penali nisu rješenje u slučaju probijanje rokova
Potvrdio je ovo u razgovoru za Vijesti.ba ministar saobraćaja Adnan Šteta.
"Sve veći izazov je radna snaga u građevini. Firme sve teže i teže odgovaraju rokovima i uslovima u javnim pozivima. Onda se postavlja pitanje penala. Možda bi najlakše bilo to napraviti i reći nemam više nikakve odgovornosti. Firma tada pokreće upravni spor, gradilište tada staje. Ja pokušavam drugačije, naći način, kroz razgovor i dogovor da unaprijeđujemo stvari. Lako je reći, ali evo mi sad radimo Obalu kojom prolazi 35 hiljada vozila dnevno, ali da ne radimo ovako mi bi te dionice morali zatvoriti. Mi da nismo rekonstruisali prugu, tramvajskog saobraćaja u Sarajevu ne bi bilo. Tramvaj bi bio samo na razglednici. Da nismo počeli radove na Obali, mi bi morali zatvoriti 50 posto saobraćaja, jer ona ne može da trpi nosivost i taj obim saobraćaja. Sad radimo stvari koje je trebalo raditi prije 25 godina. Ali, jako je važno, nema projekta u saobraćaju koji mi nećemo završiti”, poručuje Šteta.
Ministar je pojasnio i kako će adaptivno upravljanje saobraćajem povećati protok saobraćaja.
“Blizu 160 raskrsnica će biti obuhvaćeno, imaćemo Saobraćajni centar, na bazi algoritama će se regulisati saobraćaj. Zeleni val više neće trajati isto, kao što sada imamo policiju koja reguliše na bazi frekvencije saobraćaja, sada će to raditi uređaji. Mi znamo u 15 metara sad stajati 15 minuta, a onda razvijamo brzine 30 do 40 km/h. Kroz adaptivno upravljanje, opet će se voziti tom brzinom, ali više neće biti zastoja. U regiji niko više u tom dijelu nije otišao. Mi sad imamo da nam crveno na semaforu traje isto u 3 ujutro i u 3 sata popodne”, kaže Šteta.