20+ godina
sa vama
BiH

U KS nema Dodika i Čovića: Vlast sama blokirala izgradnju saobraćajnica

Autor: Biznis.ba
Untitled design (7)

Za pet mjeseci napuniće se tri godine od početka gradnje zadnje dionice Sarajevske zaobilaznice od Vlakova do Mostarskog raskršća.

U zadnje tri godine svijet se suočio i izborio sa globalnom katastrofom koronavirusa, Lana Pudar je “pomela” medalje na svjetskim i evropskim prvenstvima, Leo Messi je promijenio dva kluba, no sarajevske vlasti nisu bile u stanju izgraditi kilometar i po puta.

Ovako danas izgleda gradilište, zapušteno i zaraslo.

Do sada je završeno oko 80 posto projekta vrijednog 23 miliona KM. No, problem je taj što se preostalih 20 posto projekta ne radi već preko godinu dana. Podsjetimo, rok za gradnju bio je 14 mjeseci od uvođenja izvođača radova na teren, što se desilo 22. decembra 2020. godine. Rok je dakle probijen za sada već ravno 17 mjeseci.

Projekt za ovu dionicu rađen je 2008. godine, a u zoni saobraćajnice od tada je došlo do ekspanzije izgradnje privatnih stambenih objekata, pa su Autoceste FBiH dobile dodatne zahtjeve lokalne zajednice za novim priključcima, prilazima, kao i za izmještanje postojećih i izgradnju novih instalacija.

Nemogućnost eksproprijacije pojedinih katastarskih čestica radi opstrukcije vlasnika istih također je jedan od faktora koji je utjecao na dinamiku. Između projektiranja i ugovaranja radova donijete su nove uredbe po pitanju zaštite od buke te je investitor naknadno inicirao izradu projekta koji je zahtijevao i izmjenu glavnog projekta. Iz Autocesta FBIH su nedavno za Vijesti.ba potvrdili da je zbog nemogućnosti rješavanja imovinsko – pravnih poslova urađena izmjena projekta u zoni Mostarskog raskršća koji je radila projektantska kuća TZI.

- U skladu sa izmijenjenim projektom JP Autoceste FBiH su pokrenule proceduru izmjene saglasnosti i dozvola. U decembru 2020. godine započeta je izgradnja LOT-a 3B iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH. Dionica se počela graditi na dijelovima na kojima nije bilo izmjene projekta. Na izmjenu projekta JP Autoceste FBiH još uvijek nije dobilo saglasnosti nadležnih tijela Kantona Sarajevo, Zavoda za planiranje razvoja Kantona Sarajevo, navode iz Autocesta FBIH. Kako dozvole na izmjene projekata nisu ishodovane na dijelovima na kojima je projekat izmijenjen, odlučeno je da se radovi na LOT 3B obustave do dobivanja potrebnih saglasnosti i dozvola, kako se ne bi stvarali nepotrebni troškovi, navode iz Autocesta.

Iz Autocesta navode da će se izgradnjom LOT 3B preostalog dijela Sarajevske obilaznice unaprijediti saobraćajna infrastruktura Kantona Sarajevo te da će poduzeti sve aktivnosti s ciljem nastavka i završetka izgradnje LOT 3B. Završetkom izgradnje LOT 3B unaprijedit će se položaj privrednih subjekata u pogledu infrastrukturnog okruženja na lokalitetu Općina Ilidža i Hadžići, te će se podići standard lokalnog stanovništva, svjesni su iz Autocesta.

S druge strane iz Zavoda za planiranje razvoja Kantona Sarajevo još uvijek nema odgovora na konkretna pitanja našeg portala:

- Koje su aktivnosti koje Zavoda za planiranje razvoja Kantona Sarajevo trenutno provodi na projektu izgradnje je izgradnja LOT-a 3B Sarajevske zaobilaznice?; Zašto još uvijek nema saglasnosti Autocestama FBIH?; Koji su razlozi kašnjenja navedene dionice?!

Jedan dio problema leži u potpunom apsurdu u kojeg je vlast dovela samu sebe.

Vlada KS na čelu sa Marijom Nenadićem je na sjednici u junu 2020. godine donijela odluku o privremenim mjerama zaštite ventilacionih koridora utvrđenih u Studiji o urbanim ventilacionim koridorima i uticaju visokog zgrada. No, već u maju 2021. godine, nova Vlada KS na čelu s Edinom Fortom stavlja odluku van snage. U toj odluci pak stoji da će se preporuke iz Studije implementirati u skladu sa Zaključkom Skupštine KS od februara 2020. godine.

Ovaj Zaključak glasi: Zadužuju se nosioci pripreme i izrade planske dokumentacije -Grad, Općine i Zavod za planiranje razvoja KS, da prilikom donošenja nove i dopuna važeće planske dokumentacije, kao i planova čija je izrada u toku, provode zaključke i preporuke propisane u Studiji o urbanim ventilacionim koridorima usvojenom od strane Vlade KS, kao i uslove koje je potrebno poštovati prema važećem urbanističkom Grada Sarajeva od 1985. do 2015. godine, kao planu višeg reda donesenom 1990. godine kojeg je usvojila Skupština Grada Sarajevo."

Upravo ovaj Zaključak skupštine KS je prepreka za dalju gradnju. Da apsurd bude još i veći, Studija je već stavljana van snage, pa je Zaključak postao glavna prepreka. S obzirom da aktuelnu Vlast u KS na svim nivoima čine iste stranke, poptuno je nevjerovatno da ovaj problem godinama čeka na rješavanje.

Javnost se s pravom pita da li se radi o nesposobnosti ili lošim namjerama, dilovima i talovima ili o svemu navednom. Sigurno je tek da je sve što je do sada viđeno, a vezano je za posljednju dionicu Sarajevske zabilaznice, direktna šteta ekonomiji i gubitak sredstava iz budžeta kojeg zajedno uredno pune građani i privreda, a da im se iz toga ništa ne vraća kao direktna korist.

Biznis.ba

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba