Vlasnik kompanije "Voćar Piramida" Suljo Selimović, proizvođač i prerađivač voća iz Visokog, proizvodi kvalitetne prirodne sokove i sušeno voće i bilje.
Sweden/USAID FARMA II projekt pomaže kompaniji da izađe na tržišta Evropske unije i poboljša ambalažu, marketing i online komunikacije.
- Ja sam inžinjer elektrotehnike. Trideset i pet godina sam radio u naftnim kompanijama širom svijeta i vodio projekte vrijedne stotine miliona dolara. U jednom trenutku mi je to postalo previše i odlučio sam se vratiti kući na porodični voćnjak u predgrađu Visokog - kazao je Selimović.
Razmišljajući kao inžinjer, Selimović je znatno ranije počeo pripremati teren za svoj povratak. Već 2003. godine je počeo kupovati zemlju i zasađivati voćnjak površine 11 hektara, a 2007. je osnovao kompaniju.
Ovisno o sezoni, njegov voćnjak daje 40 do 60 tona jabuka, šljiva i krušaka. Međutim, njegov plan je uvijek bio raditi sa malim poljoprivrednicima iz Bosne i Hercegovine, saopćeno je iz projekta Sweden/USAID FARMA II.
- Od 2007. do 2014. godine smo radili samo sa svježim voćem. Posao se brzo razvijao. Od lokalnih poljoprivrednika smo otkupili i izvezli oko 3.000 tona voća, uglavnom u Njemačku. Međutim, kada je EU 2014. godine uvela prelevmane na uvoz voća tržište se promijenilo. U maju te godine pretrpjeli smo i razorne poplave, tako da smo morali preispitati naš način poslovanja - objasnio je Selimović.
Prelazak na preradu voća je bio sljedeći korak kompanije.
- Krajem 2014. godine pohađali smo obuku u Njemačkoj o tehnologiji prerade voća i započeli s proizvodnjom prvih voćnih sokova već 2015. Poučeni dešavanjima iz 2014. godine smanjili smo količine i odlučili se za stabilniji, otporniji i dugoročniji poslovni put. Sada radimo sa 82 ugovorena poljoprivrednika i ovisimo jedni o drugima u pogledu proizvodnje, prerade i prodaje oko 150 tona voća i bilja svake godine - naveo je.
Proizvodnja sokova u Voćar Piramidi postepeno je porasla sa 15.000 litara u 2017. godini na 80.000 litara u 2019. Danas proizvode 13 različitih prirodnih voćnih sokova, te suho voća (šljive i kruške) i bilje. Svi ovi proizvodi se prodaju pod robnom markom "Our Nature".
- Mnogo smo uložili u poboljšanje kvaliteta naših proizvoda i uspjeli da im produžimo rok trajanja do 12 mjeseci bez upotrebe konzervansa. Prošle godine smo također uveli HACCP standard. Uspjeli smo napraviti odlične proizvode, ali potrebna nam je pomoć u marketingu i promociji. Ovdje nam je od velike pomoći bio projekt FARMA II - kazao je Selimović i dodao da jedna osoba ne može biti stručnjak na svim poljima.
Prvi put je stupio u kontakt sa Sweden/USAID FARMA II projektom krajem 2018. godine, kada je kompanija Voćar Piramida sudjelovala u radionici o marketingu i grafičkom dizajnu. Njihova saradnja sa projektom je intenzivirana početkom 2020. godine kada su organizovani seminari o brendiranju i marketingu proizvoda, kao i B2B sastanci s potencijalnim kupcem iz Švedske.
- Seminari, sastanci i kasnije webinari u organizaciji projekta FARMA II pomogli su nam da shvatimo kojim putem moramo krenuti. Potražili smo dodatnu podršku od projekta i konsultanti FARMA II su prije nekoliko sedmica razvili plan marketinga i promocije za nas. Takođe su poboljšali našu ambalažu radi bolje promocije naših proizvoda i pripremili je za švedsko tržište. Informacije o proizvodima sada su dostupne na našem i švedskom jeziku - dodao je Selimović.
Sweden/USAID FARMA II projekat trenutno sarađuje s Voćar Piramidom na poboljšanju njihove komunikacije na društvenim mrežama, dok Selimović planira unaprijediti web stranicu kompanije i prisustvo na društvenim mrežama koje bi također bilo okrenuto stranim tržištima.
- U međuvremenu, prva isporuka voćnih sokova i sušenog bilja poslana je u Švedsku tako da se nadamo daljem povećanju izvoza koji sada čini 15 posto naše prodaje - zaključio je.
Biznis.ba / FENA