Meta pokreće centar za borbu protiv dezinformacija u Evropskoj uniji
Meta Platforms, u čijem su vlasništvu Facebook i Instagram, uspostavit će operacijski centar za Evropsku uniju, čija će zadatak biti borba protiv dezinformacija tokom izbora za Evropski parlament u juni.
Prema novom Zakonu o digitalnim uslugama, internetske platforme s više od 45 miliona prosječnih mjesečnih korisnika, uključujući Facebook i TikTok, obvezne su poduzeti mjere protiv dezinformacija i izborne manipulacije.
Metin centar okupit će interne stručnjake za prepoznavanje potencijalnih prijetnji i postavljanje specifičnih mjera ublažavanja u aplikacijama i tehnologijama u stvarnom vremenu, naveo je na službenom blogu Marco Pancini, voditelj evropskih poslova u toj kompaniji.
Osim uklanjanja nezakonitog sadržaja, Meta će također proširiti svoju sadašnju mrežu 26 neovisnih organizacija za provjeru činjenica koje pokrivaju 22 jezika s tri nova partnera u Bugarskoj, Francuskoj i Slovačkoj.
Partnerima za provjeru činjenica trebalo bi biti olakšano pronalaženje i ocjenjivanje sadržaja vezanog uz izbore korištenjem detekcije ključnih riječi za grupiranje povezanog sadržaja na jednom mjestu.
Meta će također uvesti funkcije koje korisnici mogu otkriti kada dijele sadržaj generiran umjetnom inteligencijom, u slučaju da nije klasificiran kao dezinformacija.
Oglašivači koji prikazuju oglase vezane uz društvena pitanja, izbore ili politiku s Metom također moraju otkriti koriste li fotorealističnu sliku ili video, ili zvuk realističnog zvuka, koji je stvoren ili promijenjen digitalno, uključujući umjetnu inteligenciju, u određenim slučajevima.
Između septembra i decembra 2023. Meta je uklonila 430.000 oglasa diljem Unije jer nisu sadržavali izjavu o odricanju od odgovornosti.
TikTok je ranije ovog mjeseca saopćio kako će uspostaviti izborne centre u aplikaciji za svaku od 27 država Unije, ne bi li smanjio širenje dezinformacija ususret izborima. Alat će biti dostupan od marta, piše Euronews. Slične su sustave postavili za nacionalne izbore u Grčkoj, Nizozemskoj, Poljskoj, Slovačkoj i Španjolskoj, počevši od 2021. godine.
Evropska komisija je 19. februara otvorila istragu o TikToku kako bi provjerila jesu li njegovi alati za provjeru dobi za sprječavanje pristupa maloljetnika neprikladnom sadržaju razumni, proporcionalni i učinkoviti. Također će provjeriti je li repozitorij oglasa pretraživ i pouzdan u skladu sa zakonskim odredbama.