Heineken, drugi proizvođač piva u svijetu, saopćio je da mu je prodaja porasla već u prvom tromjesečju, prvi puta u više od osam godina. Pridružio mu se i Carlsberg, čija se prodaja do početka godine smanjivala nekoliko tromjesečja.
Anheuser-Busch InBev saopćio je pak u srijedu o blažem padu obima prodaje no što se očekivalo. Kompanija je pod pritiskom zbog bojkota ključnog američkog brenda Bud Light, no očekuje se da će pivopije nakon više od godinu dana popustiti i zaboraviti neuspjelu kampanju s TikTok influensericom Dylan Mulvaney.
"Prošlo je više od godinu dana od katastrofe za Bud Light i očekujemo poboljšanje organskog obima prodaje i prihoda", rekao je analitičar u RBC Capitalu James Edwardes Jones za AB InBev.
Ako prodaja u drugom tromjesečju poraste, AB InBev će prekinuti negativni niz koji je počeo u prvom tromjesečju 2023.
Pivari očekuju rast i zbog ljetnih sportskih događanja. U junu kreće evropsko prvenstvo u nogometu, a u julu Olimpijske igre u Parizu.
Ako i vremenske prilike budu manje ekstremne nego prošlog ljeta, sportska takmičenja mogla bi potaknuti prodaju čak i u "zrelim" pivskim regijama, poput zapadne Evrope, rekao je izvršni direktor Carlsberga Jacob Aarup-Andersen.
"Očekujemo rast obima (prodaje) u budućnosti", nastavio je Aarup-Andersen, dodajući da bi Carlsbergu na ruku trebali ići i dobri rezultati na tržištima u razvoju, posebno u Aziji, prenosi SEEbiz.
Pivari su proteklih godina ubirali veće prihode, zahvaljujući podignutim cijenama. Druga strana medalje bio je pak znatno slabiji rast ili čak pad prodaje.
Kompanije su naglo podizale cijene kako bi pokrile veće troškove sirovina, poput ječma i aluminija.
Troškovi su se u međuvremenu stabilizirali i poskupljenja bi trebala biti blaža.
"Podignute cijene bile su u prošle dvije godine glavni izvor rasta... Sada se nadamo da će tu ulogu preuzeti obim prodaje", rekao je upravitelj fonda u Tresides Asset Management Berndt Maisch.
Promjena trendova odrazit će se i u profitnim maržama, napominju analitičari.
Veća prodaja pomaže maržama jer pivovare bolje iskorištavaju svoje kapacitete, objašnjava Maisch. Čak i ako poraste prodaja jeftinog piva, marže će porasti zbog manjih troškova, dodao je analitičar Mdudu Siphelele.
Ulagači obično manje cijene kompanije čiji se rast temelji na cijeni, naglašava pak Maisch.