
Situacija je "zabrinjavajuća", rekao je direktor modnog udruženja GermanFashion Thomas Lange (Thomas).
Prihodi od izvoza lani su nominalno pali za 7,5 posto, dakle bez poskupljenja proizvoda.
Pao je i inače stabilan izvoz u susjedne zemlje Evropske unije, poput Francuske, Italije, Belgije i Češke.
U tim je zemljama, kažu iz udruge, u posljednje vrijeme zatvoreno mnogo dućana pa je kupaca sve manje.
Dodatni razlog za pad izvoza je sve veća popularnost azijskih online trgovina poput Shinea i Temua, rekao je Lange.
Izvoz, koji čini 40 posto ukupnog prometa, pokretačka je snaga uspjeha njemačke tekstilne industrije. Najveću zaradu ostvaruju na stranim tržištima, navodi se u izvještaju.
Najveća izvozna tržišta ostala su Poljska, Švicarska i Austrija. Poslovanje u Njemačkoj bilo je relativno stabilno, uz blagi pad od 0,9 posto.
Prošle godine proizvođači su uspjeli povećati svoje prihode zahvaljujući naglom rastu cijena. No, sada bilježe pad - ukupan prihod nominalno je smanjen za 3,7 posto, na 6,6 milijardi eura, prenosi SEEbiz.
Najveći gubitak je u najvažnijem segmentu koji uključuje veste, majice, košulje, bluze, hlače, jakne i haljine.
S druge strane, porasla je prodaja radne i zaštitne odjeće.
Uprkos tome, raspoloženje u industriji nije dobro, rekao je predsjednik udruge Oliver Seidensticker.
Tokom 2024. godine bilo je više stečajeva i zatvaranja poduzeća nego prethodne godine. Najpoznatiji slučaj bio je Esprit. Broj proizvođača odjeće s najmanje 50 zaposlenih smanjio se za sedam posto, na ukupno 77.
Kod manjih firmi pad je bio još izraženiji, navodi se.
Udruga GermanFashion predstavlja oko 350 firmi u sektoru, uključujući Hugo Boss, Adidas, Brax i Marc O'Polo.
Teška vremena trenutno pogađaju i modne trgovce. U problemu su jer potrošači štede, a firme se žale na visoke troškove energije, kirija i plata.