"Nadam se i očekujem da će biti prostora za razumijevanje, za pregovore i da ćemo uspjeti izbjeći uvođenje carina na poljoprivredne i prehrambene proizvode", rekao je novinarima u Madridu španski ministar poljoprivrede Luis Planas.
Kina je u ponedjeljak najavila istragu o uvozu svinjetine i proizvoda od svinjskog mesa iz Evropske unije nakon prigovora domaćih proizvođača da se prodaju po umjetno niskim cijenama.
Istraga će obuhvatiti svinjetinu namijenjenu ljudskoj prehrani, poput svježih, hladnih i smrznutih komada svinjskog mesa, te svinjskih crijeva, mjehura i želuca i bit će pokrenuta 17. juna na zahtjev Kineske udruge za stočarstvo, izvijestilo je u ponedjeljak ministarstvo trgovine.
Nadležna državna agencija mora je dovršiti u roku od godinu dana, uz mogućnost produženja za dodatnih šest mjeseci, bude li potrebno, istaknuli su u kineskom ministarstvu.
Španski ministar fokusirao se upravo na taj dio priopćenja kineskog ministarstva, procijenivši da Peking neće odmah uvesti carine na svinjetinu iz EU-a.
Španija je lani u Kinu izvezla 560.488 tona proizvoda od svinjskog mesa u vrijednosti 1,2 milijarde eura, što odgovara petini obima španskog izvoza tih proizvoda i 13,7 posto njegove vrijednosti, prema podacima udruženja proizvođača svinjskog mesa Interporc.
Španija čini 21 posto ukupnog kineskog uvoza svinjskog mesa, prema udruzi.
Evropsku uniju ne brine kineska istraga o uvozu svinjetine i proizvoda od svinjskog mesa, poručili su u ponedjeljak iz Evropske komisije.
EU će intervenirati na odgovarajući način kako bi kineska istraga bila u skladu sa svim relevantnim propisima Svjetske trgovinske organizacije (WTO), rekao je novinarima glasngovornik EK.
Kineska odluka o antidampinškoj istrazi nadovezala se na prošlosedmično upozorenje Bruxellesa da bi mogao uvesti dodatne carine na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog "nepoštenih subvencija" proizvođačima. Bruxelles istražuje i moguću nedopuštenu pomoć kineskih vlasti u nizu drugih sektora.
Prijetnja EK dodatnim carinama na uvoz električnih automobila naišla je na val kritika u njemačkoj vladi i u poslovnim krugovima.
Ministar saobraćaja Volker Wissing upozorio je prošlu srijedu da bi europske carine negativno utjecale na njemačke firme, naglasivši da "vozila moraju pojeftiniti kroz žešću konkurenciju, otvorena tržišta i znatno bolje uslove proizvodnje u EU a ne kroz trgovinske ratove i zatvaranje tržišta".
Ministar privrede Robert Habeck zatražio je pregovore kako bi se izbjegla "carinska utrka" s azijskim divom, upozorivši EU da riskira eskalaciju trgovinskog sukoba. "Carine su uvijek posljednja opcija i politička mjera i često najgore rješenje", rekao je.
Šef BMW-a Oliver Zipse složio se s ministrom privrede, ocijenivši da su carine "pogrešan put" i da bi protekcionizam mogao pokrenuti spiralu novih uvoznih nameta i izolacije, prenosi SEEbiz.
"Evropska komisija škodi evropskim firmama i evropskim interesima", ustvrdio je Zipse prošle srijede.
BMW u Kini proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje na tržištu Evropske unije. U matičnoj Njemačkoj proizvode pak modele 4, 6, 7, i7 i 8 koje izvoze u Kinu.
Evropski parlament citirao je pak u izvješću objavljenom u oktobru navode "više izvora da kineske firme (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini"