Crnogorski aerodromi u Podgorici i Tivtu u procesu su izdavanja pod koncesiju, a jedni od aspiranata su kompanije u arapskom i turskom vlasništvu. Ova dva aerodroma godišnje imaju oko 2,5 miliona putnika.
Kompanija The Investment Corporation of Dubai (ICD), koja je 2016. godine preuzela projekt Porto Montenegro, jedan je od akcionara i glavnih partnera firme Corporation America Airports (CAA) iz Luksemburga, koja je prošla predtenderski postupak za koncesiju za aerodrome u Podgorici i Tivtu, piše Dan.
ICD je od polovine 2017. godine vlasnik 25 posto akcija firme Corporation America Italia (CAI), koja upravlja i drži koncesije nad aerodromima u Firenci i Pisi.
Ipak, najveće šanse za dobijanje koncesije ima tursko-francuski konzorciji koji čine kompanija TAB i Aéroports de Paris (AdP). Mediji su ranije pisali da su TAB i AdP angažovali advokatsku kancelariju Ane Đukanović za pripremu tenderske dokumentacije u pretkvalifikacionom postupku.
Te dvije firme su zajedno s južnokorejskom kompanijom Incheon International Airport Corporation i indijskom GMR Airports Limited prošle pretkvalifikacioni tender za aerodrome, na koji se javilo sedam ponuđača.
Crnogorski ministar saobraćaja Osman Nurković je prošlog mjeseca najavio da će tender za aerodrome biti u prvoj sedmici februara, ali se to nije desilo.
Dva crnogorska aerodroma važna su kapija za dolazak stranih turista u ovu zemlju. Podgorički je u prošloj godini imao 1,21 milion putnika, a onaj u Tivtu čak 1,25 miliona.
Proces izdavanja svojih glavnih aerodroma pod koncesiju već su prošle Hrvatska i Srbija, a u Bosni i Hercegovini on još uvijek nije niti u naznakama.
Biznis.ba