Crnu Goru očekuje lošija turistička sezona od prošlogodišnje
On je Pobjedi kazao da je, po procjeni na osnovu boravišne takse, početkom juna ukupan turistički promet u Crnoj Gori bio manji oko 11 posto, kod pravnih lica veći 4,5 posto, a kod fizičkih manji 21 posto.
“Podaci za kolektivni smještaj su ažurni sa aprilom i bilježe turistički promet oko sedam odsto manji nego prošle godine. Najviše gostiju je iz Crne Gore – 19 posto, Srbije deset posto i Njemačke devet posto”, naveo je Ratković.
On je dodao da je popunjenost u Crnoj Gori loša zbog slabe tržišne pozicije, gdje dominiraju gosti iz zemlje, regiona i Rusije, najviše u sekundardnim stanovima. Komenarišući sve glasnije ocjene u javnosti da su se turisti preorijentisali na Albaniju, Ratković je rekao da ta zemlja značajno napreduje, kao i Hrvatska, jer mnogo bolje upravljaju turističkom destinacijom, prenosi SEEbiz.
“Oni su posvećeni ekonomiji, a posebno turizmu, a ne kao mi nacionalnom i političkom prebrojavanju uz uvođenje arbitara spolja, odnosno susjedstva. Imamo veliku društvenu entropiju u kojoj se gubi ekonomija i turizam, a produkuje nestabilnost i nesigurnost”, kazao je Ratković.
Kao problem vidi to što Crna Gora nema adekvatan destinacijski menadžment, niti nacionalnu posvećenost turizmu, što je presudno za ekonomsku održivost.
“Vlasti ne mogu da se posvete ekonomiji i turizmu i realnim interesima svih građana, budući da su pozicije dobili i uz obilatu pomoć i miješanje spoljnjeg faktora, koji ih sigurno nije podržavao zbog dobrobiti i blagostanja Crne Gore, nego zbog svojih političkih interesa. Jedina iskrena i djelotvorna pomoć dolazi od EU i NATO u koje se, prema anketama, uzda pretežno crnogorsko javno mnjenje, ali ne i ubjedljiva većina iz sadašnje pozicije, koja je privrženija drugim opcijama i strateškim orijentacijama Crne Gore”, saopštio je Ratković.
Pobjedi je iz Nacionalne turističke organizacije (NTO) rečeno da je, prema nezvaničnim podacima lokalnih turističkih organizacija, 20. juna u Crnoj Gori boravilo 74,39 hiljada turista, što je 1,5 posto više u odnosu na isti period prošle godine, odnosno 1,8 posto više nego 2019. godine.