Slovenija je nedavno rangirana kao druga najgora u Evropi prema izvještaju Savjeta međunarodnih aerodroma Evrope.
Ministarstvo za infrastrukturu prethodno je dodijelilo ukupno 16,8 miliona eura sredstava za avio-kompanije u periodu od 2023. godine, kada je raspisan prvi javni poziv, do 2026. godine, kada se očekuje posljednji poziv, iako se može produžiti ako preostanu sredstva.
Do sada je iskorišteno samo 1,1 milion eura. Ova sredstva pokrivaju 50% naknada avio-kompanije na novoj ruti. Prethodna četiri javna poziva donijela su mješovite rezultate. Luxair, airBaltic, Norwegian Air Shuttle, Iberia i Cyprus Airways su aplicirali tokom prethodna četiri tendera, iako posljednja kompanija nije dostavila kompletnu dokumentaciju.
Luxair (Luksemburg) je dobio 257.960 eura za operacije od 14. septembra 2023. do 31. maja 2025. airBaltic (Riga) će dobiti 284.408 eura za operacije od 2. maja 2024. do 31. oktobra 2025. Norwegian Air Shuttle (Kopenhagen) je dobio 557.518 eura za period od 29. aprila 2024. do 31. oktobra 2025, dok će Iberia (Madrid) primiti 18.774 eura za period od 29. jula 2024. do 5. septembra 2024.
Do sada su sve novopokrenute rute sezonske, osim airBaltica, koji će održavati cjelogodišnje letove, i Luxaira, koji je radio tokom prošle zime i ovog ljeta, ali će tokom naredne zime imati samo nekoliko letova.
Samo avio-kompanije registrovane i sa sjedištem u Evropskoj zajedničkoj vazduhoplovnoj oblasti (ECAA) ispunjavaju uslove za subvencije. ECAA se sastoji od država koje su dio Evropske unije, kao i Albanije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Islanda, Makedonije, Norveške, Kosova i Crne Gore.
Slovenačka vlada prvenstveno cilja na uvođenje letova iz Beča, Kopenhagena, Madrida, Praga, Berlina, Rima, Stockholma, Osla, Barcelone i Lisabona, iako su sve destinacije unutar ECAA prihvatljive.
Zainteresovane avio-kompanije imaju rok do 16. septembra, neposredno prije ponoći, da podnesu svoje prijave, zaključuje Ex-Yu Aviation.