Pijace u Srbiji imaju 16 odsto tržišnog udjela u ukupnom prometu i prodaji poljoprivrednih proizvoda, što je trend pada u posljednjih deset godina, uslijed promjene navike potrošača i širenja velikih trgovinskih lanaca, rečeno je juče u Privrednoj komori Srbije.
Izvršni direktor Poslovnog udruženja "Pijace Srbije" Savo Duvnjak je kazao da rast prometa na pijacama 2022. godine za 21 odsto u odnosu na 2021. ne znači puno ako se uzme u obzir rast cijena poljoprivrednih proizvoda za više od 30 odsto.
"Sve radimo da stimulišemo poljoprivrede proizvođače da ih bude što više na pijacama, a danas ćemo zvanično pokrenuti inicijativu da se stopa PDV-a za naplatu pijačnih usluga neposrednim poljoprivrednim proizvođačima koji prodaju svoje proizvode smanji sa 20 na 10 odsto, što je simboličan ali u svakom slučaju značajan stimulans", najavio je Duvnjak na obeležavanju 20 godina postojanja Poslovnog udruženja i Grupacije za pijačnu delatnost PKS.
On je dodao i da će sa ministarstvima privrede i poljoprivrede pokušati da obezbijede stimulanse za proizvođače koji svoje primarne proizvode prodavaju na pijacama, a naročito za one koji od primarnih proizvoda pripremaju nove vrijednosti, kao što su ajvar, sir i suhomesnati proizdvodi.
Sekretar Udruženja za komunalne djelatnosti PKS Dalibor Joknić rekao je novinarima da je pijačna djelatnost u delikatnoj poziciji zbog promjena u načinu kupovine i sve većeg tržišnog udjela trgovina koje prodaju poljoprivredne proizvode.
"Pokušavamo da pijaca postane deo agrarne politike jer je teško za one koji proizvode voće i povrće da se takmiče sa velikim trgovinskim lancima", istakao je Joknić.
Kao razlog smanjenja prodaje na pijacama je naveo nedostatak prodavaca jer je njihova prosječna starost 58 godina, kao i alternativne načine prodaje poljoprivrednih proizvoda, na primjer putem interneta, navodi "Danas".
(Biznis.ba)