"Svi gradovi u Hrvatskoj se jako muče da zadrže vozače s obzirom na to da ih stalno vrbuju drugi gradovi u susjednim zemljama, prvenstveno u Austriji, ali isto tako i u Njemačkoj s većim platama. Mi smo zato povećavali i plate u ZET-u i povećavali smo koeficijente za vozače kojih je deficitaran broj da bi mogli uopće održavati vozni red", rekao je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, javila je Hina.
Tomašević kaže da su se u tom smislu odlučili za mjeru da oni vozači koji inače imaju beneficirani radni staž, umjesto da odu u penziju kad mogu, ostanu raditi ukoliko to žele, a za one koji su već otišli u mirovinu da iskoriste mogućnost raditi četiri sata dnevno, odnosno pola radnog vremena bez obzira što su u penziji, naravno ukoliko zadovoljavaju druge uvjete da mogu voziti ZET-ov autobus ili tramvaj.
Tomašević kaže da je za sada dobar interes te misli da će to biti dobra mjera da u Zagrebu očuvaju vozni red ZET-a.
I glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba kaže kako je činjenica da vozača autobusa nedostaje na tržištu rada te je svim javnim gradskim prevoznicima organizacijski izazovno realizovati prevoznu uslugu u predviđenom obimu.
"Skladno odgovornoj upravljačkoj politici, ZET poduzima sve raspoložive mjere kako bi se teškoće premostile, a prema trenutnim pokazateljima nedostaje 100 do 150 vozača autobusa", rekao je Zeba Hini.
Stoga su, kaže, već drugi put u godinu dana, u suradnji s Gradom Zagrebom i reprezentativnim sindikatima, dogovorena povećanja materijalnih prava radnika, a povećani su i koeficijenti za operativne radnike koji čine 89 posto strukture ZET-a. Cilj toga je uslijed opće inflacije dodatno stimulisati zaposlenike ZET-a i smanjiti njihov eventualni odljev, te motivisati nove kandidate da se jave na aktivne javne pozive.
Zeba kaže kako je dodatna nova mjera zapošljavanje korisnika mirovine na 20 sati sedmično, a koji ispunjavaju sve uobičajene preduslove sukladno javnom pozivu, pa tako i zdravstvenu sposobnost za obavljanje poslova vozača autobusa. Obaviješteni su i vozači ZET-a da im je otvorena mogućnost nastavka radnog odnosa i nakon navršenih 65 godina života.
Na konačnu odluku ZET-a o zapošljavanju potencijalnih kandidata ili produljenju ugovora postojećim vozačima uzet će se u obzir i njihovo dosadašnje iskustvo, odnosno pristup prema poslu.