Cijena je pala za 24.000 juana po toni ili 24,87 posto od početka 2024. godine, nakon prvog pada cijena od 80 posto u 2023. godini.
Uprkos prezasićenosti, učesnici na tržištu očekuju da će globalna ponuda porasti za skoro 50 odsto ove godine, jer proizvođači polažu nade u nove projekte.
Švedska kompanija pred bankrotom
Međutim, istovremeno stiže vijest da Nortvoltha (Northvolt, švedska kompanija koja se bavi proizvodnom baterija i specijalizovana je litijum-jonsku tehnologiju za električna vozila) razmišlja o tome da podnese zahtjev za bankrot.
Ljudi koji su uključeni u pregovore o budućnosti nekadašnje velike nade za evropsku automobilsku industriju rekli su da će se u narednim danima znati šta su sledeći potezi.
Prethodni razgovori o paketu spasavanja su propali.
Northvolt i dalje pokušava da dobije kratkoročni finansijski ugovor kako bi nastavio sa radom, ali razmatra i druge opcije kao što su Poglavlje 11 ili bankrot pošto je vremena malo, navodi izvori za FT.
Northvolt se borio da poveća proizvodnju u svojoj sub-arktičkoj fabrici u Šelefteu u sjevernoj Švedskoj i suočio se sa rastućom krizom otkako je BMW ranije ove godine povukao ugovor od dve milijarde dolara.
Otpustio je četvrtinu radnika u Švedskoj i smanjio rad na nizu projekata kako bi pokušao da se fokusira na povećanje proizvodnje u Šelefteu, u kom je inače aktivan samo djelić teoretskog kapaciteta fabrike.
Švedska vlada dosljedno je odbacivala državno spasavanje kompanije, dok su neki od privatnih akcionara bili skeptični na ideju da uloži više novca u kompaniju koja pravi gubitke.
„U određenoj fazi morate da donesete odluku. Poglavlje 11 je moguće, čak je i bankrot i dalje opcija“, rekao je izvor FT.
Jedan od glavnih investitora Nortvolta rekao je da vrijednost svoje investicije vidi kao nulu.
Northvolt je rekao da je odbio da učestvuje u spekulacijama, kazavši da će se oglasiti kada budu došli do konačnog zaključka, prenosi Bankar me.
Bivši i sadašnji radnici rekli su FT da je postojao niz problema sa fabrikom i Northvoltom, od lošeg upravljanja i loših bezbjednosnih standarda do problematične kineske mašinerije i pokušaja da se uradi sve prebrzo.