Facebook je u četvrtak objavio da će u idućih nekoliko godina dati pet miliona dolara lokalnim novinarima, u sklopu nove platforme koja bi slobodnim novinarima trebala pomoći da privuku čitatelje i zarade novac kroz tu društvenu mrežu.
Dio je to Facebookova odgovora na trend tzv. ’email newslettera’, u kojem prednjače platforme poput Substacka, i napora da se usredotoči na novinare “koji su često usamljeni glasovi u određenome području”, priopćila je kompanija.
Platforma koju je Facebook objavio prošloga mjeseca bit će integrirana s Facebook Pages i sadržavat će besplatan alat za samoobjavljivanje preko kojeg će novinari slati svoje newslettere ili otvoriti vlastitu internetsku stranicu.
Slobodni novinari u SAD-u mogu na program aplicirati od četvrtka, a prioritet će imati oni koji planiraju pokrivati “crnačke, indijanske, latino, azijske ili druge rasne zajednice” u mjestima u kojima nedostaju izvori informiranja, kažu u Facebooku.
Novinari će dodatnu zaradu ostvarivati objavljujući svoje priče pomoću Facebookovih alata, počevši od pretplate i svaki će moći odrediti svoju cijenu, navodi kompanija.
Rast plaćenih newslettera uzdrmao medije
Rast plaćenih newslettera uzdrmao je medije diljem svijeta, a ugledni novinari iz kuća poput New York Timesa i Vox Media otišli su na platforme kao što su Substack i Patreon, privučeni mogućnošću bolje zarade od pretplate.
Substack je ovaj mjesec objavio “Substack Local”, program vrijedan milijun dolara koji će pomoći 30-tak lokalnih novinara da osnuju vlastite tvrtke na principu pretplate.
Facebook je naveo da će prijave procijeniti u suradnji s Međunarodnim novinarskim centrom i Nacionalnom udrugom hispanskih novinara sa sjedištem u Washingtonu i da će novinarima omogućiti kontakte sa stručnjacima i službama koji će im pomoći u osnivanju tvrtki.
Ta je društvena mreža već duže vrijeme u napetim odnosima s medijskom industrijom, koji su vrhunac doživjeli u veljači u obračunu s australskom vladom u vezi plaćanja medijima za prenošenje njihova sadržaja.
Nakon toga Facebook je obećao da će uložiti milijardu dolara u medijsku industriju u iduće tri godine.
Biznis.ba / Hina