Iz kompanije Nestle su za CNBC saopštili da su sve njene kompanije u SAD-u pauzirale oglašavanje na YouTube-u, dok je portparol Epic-a, kreatora masovno popularne igre Fortnite, rekao da je kompanija obustavila sve reklame. Ostale kompanije koje su javno potvrdile da privremeno zaustavljaju YouTube reklamiranje su Purina, GNC, Fairlife, Canada Goose i Vitacost. Bloomberg i The Wall Street Journal izveštavaju da su Walt Disney i McDonald’s, takođe, povukli reklamu. Drugi oglašivači, uključujući Peloton i Grammarly, rekli su da pozivaju YouTube da riješe problem.
Najnoviji skandal vezan za probleme sa moderiranjem sadržaja na YouTubeu započeo je u nedjelju kada je kreator YouTube sadržaja Matt Watson objavio video i podroban Reddit post koji opisuje kako pedofili mogu da manipulišu algoritmom za preporuke YouTubea kako bi preusmerili pretragu sa „bikini haul“ video snimaka na kojima je odrasla žena, na eksploatišuće snimke djece, uglavnom djevojčica mlađih od 13 godina koje vježbaju gimnastiku, jogu, jedu sladolede i slično. Takvi video zapisi čiji sadržaj inače nije sporan takođe su imali neprikladne komentare, uključujući i one sa vremenskim oznakama koje su „hvatale“ djecu u kompromitujućim pozama.
Portparol YouTubea poslao je izjavu TechCrunchu koja kaže: „Bilo koji sadržaj – uključujući komentare – koji ugrožavaju maloljetnike, je odvratan i imamo jasna pravila koja to zabranjuju na YouTubeu. Mi smo odmah preduzeli akciju brisanja naloga i kanala, prijavljujući nezakonite aktivnosti odgovornim organima i onemogućavajući komentare na desetine miliona videa koji uključuju maloljetnike. Ima još mnogo toga da se uradi, i nastavljamo da radimo na poboljšanju i eliminisanju zlostavljanja brže. Platforma je takođe prijavila slučaj Nacionalnom centru za nestalu i eksploatisanu decu i preduzima dalje korake protiv eksploatacije djece, uključujući zapošljavanje većeg broja stručnjaka.
Watsonov izveštaj, međutim, naglašava da YouTube nastavlja da se bori sa sadržajem koji krši politike platforme, čak i nakon niza izvještaja od prije dvije godine koji su doveli do onoga što su tvorci nazvali „adpocalpyse“. U nadi da će smiriti oglašivače, YouTube im je dao više kontrole nad izborom video snimaka na kojim će se njihovi oglasi prikazivati i donijeli strože politike za kreatore. Mnogi YouTuberi su se, međutim, žalili da se politike neujednačeno primhenjuju sa malo transparentnosti, dramatično smanjujući njihove prihode, te dajući im malo mogućnosti da riješe probleme ili ulože žalbe na odluke platforme, čak i kada na platformi ostane nepoželjan sadržaj.
Biznis.ba / NN