U godinu dana veleprodajna cijena soka od naranče porasla je za gotovo 77 posto. Od februara 2020., kada je izbila pandemija covida, upeterostručila se.
Oko 85 posto svjetskog tržišta podijeljeno je između Floride i Sao Paula. Brazil izvozi 99 posto svoje proizvodnje.
Slijedom toga, Sjedinjene Države i Brazil određuju tržišnu cijenu za ovo popularno voće. Problemi u proizvodnji utječu na opskrbu i cijene u Evropi za potrošače, a na kraju imamo skuplji sok od naranče koji se isporučuje u manjim količinama.
Terminski ugovor za smrznuti koncentrirani sok od narandže, tržišno mjerilo, porastao je na 6.500 dolara po toni po dolasku u evropsku luku Rotterdam.
Kao i kod mnogih roba, u posljednje vrijeme su porasli troškovi proizvodnje, izvoza i pakiranja, no to nije glavni razlog skoka cijena.
Prije nekoliko tjedana, organizacija uzgajivača agruma, Fundecitrus, objavila je procjenu pada brazilske berbe od 24 posto u odnosu na prošlu godinu na 36-godišnji minimum, s 232 miliona slučajeva koji se očekuju u narednim mjesecima, u poređenju s 307 prošla godina.
Što se tiče američke proizvodnje, američko Ministarstvo poljoprivrede (USDA) očekuje blagi porast u odnosu na prošlu godinu, ali znatno ispod žetve od prije dvije godine (-36 posto).
Fundecitrus je rekao da je glavni razlog pada suša koja je pogodila velike regije u razvoju, uključujući brazilsku državu Sao Paulo. Usjev je također bio pogođen Huanglongbing bolešću (HLB), poznatom kao bolest žutog zmaja, koja je zahvatila usjeve i na Floridi i u Brazilu, prenosi SEEbiz.
Prošle je godine AFP izvijestio da su Meksiko, još jedan veliki proizvođač naranči s druge strane Atlantika, i Španjolska, vodeći evropski proizvođač naranči, također zabilježili pad proizvodnje za 30 posto zbog suše. Postoji trend smanjenja konzumacije soka od naranče.
U SAD-u se potrošnja u deceniji prepolovila, a trend se potvrđuje i u Evropi, iako manje izražen.
Marke sokova od narandže obično se okreću drugim sokovima i rade voćne koktele, miješajući naranče s drugim jeftinijim i dostupnijim voćem.
Ovaj fenomen pada proizvodnje i rasta troškova traje već godinama, a mnogi su zabrinuti da bi narandže dugoročno mogle postati preskupe, a potrošači ih smatrati luksuznim proizvodom.