Panamski kanal se suočava sa neviđenom sušom, prijete nestašica i rast cijena?
Nivo vode pao je na najnižu tačku od sredine 1900-ih. Brodovi sedmicama čekaju jer je ograničen broj plovila koja mogu proći kroz kanal. Deseci ogromnih kontejnerskih brodova, punih pametnih telefona, TV-a, bicikala i igračaka, mogli bi stići u evropske luke četiri tjedna kasnije od planiranog.
"Panamska kriza prijeti Božiću u Evropi i Velikoj Britaniji. Posljedica bi mogla biti nestašica robe i povećanje cijena jer se trgovci bore oko dostupnih zaliha", izjavio je David Jinks, voditelj sektora za potrošače u firmi za dostavu ParcelHero za Independent.
Neki brodovi navodno plaćaju milione dolara da bi preskočili red, dok su drugi krenuli prema Sueskom kanalu u Egiptu ili Rtu dobre nade u Južnoj Africi.
Stručnjaci strahuju da bi zagušenje globalne opskrbe također moglo utjecati na cijene hrane i energije jer su žitarice i goriva također na čekanju.
Brodovima obično treba između osam i deset sati da prođu kroz kanal, ali trenutno vrijeme prolaska iznosi jedan do dva tjedna.
Uobičajeno kroz Panamski kanal prođe 38 brodova dnevno. Od 7. novembra kroz njega su dnevno prolazila samo 24 broda.
Rekordna suša pogodila je ranije ove godine Panamu, uz čak 50 posto manje oborina nego lani. Nedostatak kiše isušio je glavno jezero u Panamskom kanalu.