Glavni europski i kineski proizvođači automobila obećali su ojačati svoju suradnju na samitu održanom u petak u Bruxellesu, gdje su Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) i Kinesko udruženje proizvođača automobila (CAAM) potpisali sporazum o suradnji.
Kina i Europska unija čine oko polovice globalne prodaje i proizvodnje osobnih automobila. Iako se prošle godine kinesko tržište automobila prvi put smanjilo u posljednjih 28 godina, prodaja je i dalje iznosila više od 28 milijuna jedinica, što čini oko 30 posto ukupne svjetske prodaje.
Tržište automobila u EU-u prošle je godine zabilježilo skroman porast za samo 0,1 posto, ali i takvo označava petu uzastopnu godinu rasta. S gotovo 15,2 milijuna registriranih automobila, Europska unija čini više od 19 posto svjetskog tržišta automobila i po prodaji je na drugom mjestu, odmah iza Kine.
- Da bi kineska auto industrija mogla nastaviti cvjetati, moramo ojačati naše politike, standarde i propise. U tu svrhu tražimo opsežnu međunarodnu suradnju kako bismo snažnije uskladili našu industriju s globalnim tržištem. Naša suradnja s ACEA-om iznimno je važna, jer će nam omogućiti da naučimo iz zrelih europskih standarda i sustava regulacije. Ovo partnerstvo će biti od obostrane koristi za kinesku i europsku automobilsku industriju - izjavio je izvršni potpredsjednik CAAM-a Dong Yang.
Udruge planiraju udružiti snage na globalnoj razini kako bi potaknule suradnju na području proizvodnje i prodaje vozila na alternativni pogon, ispitivanja na ugljični monoksid i druge onečišćujuće tvari, međunarodnog usklađivanja auto standarda i propisa i dr.
Sporazum o suradnji potpisan je u nazočnosti predstavnika Europske komisije i Kineske misije pri EU, stoji u priopćenju ACEA-e.
Biznis.ba / FENA