Luka ima 15 kejeva s automatizovanim kranovima bez ljudske posade i veliki industrijski park koji će, kako se očekuje, tokom ove decenije privući više od 3,5 mlrd USD investicija.
Luka u većinskom vlasništvu kineskog brodarskog giganta Kosco je ribarsko selo pretvorila u važno transportno čvorište svijeta.
Stanovnici negoduju jer im je oduzeto more za ribolov, a luka im ne donosi nikakvu ekonomsku korist. Produbljavanje mora radi izgradnje luke na 17 metara uništilo je i uzgajalište ribe, rekli su oni i kažu da zbog uplovljavanja najvećih svetskih kontejnerskih brodova strahuju od zagađenja okeana i obale.
Vlasti kažu da su svjesne oštrog kontrasta između moderne luke i siromašnog sela u kojem je ona, prenosi Ekapija.
Vlada Perua se nada da će luka 60 kilometara sjeverno od Lime postati strateško čvorište povezujući Južnu Ameriku s Azijom i povećavajući preko Pacifika izvoz peruanskih borovnica, brazilske soje i čileanskog bakra.
Zvaničnici navode mogućnost da pored toga luka generiše milione dolara prihoda i pretvori primorske gradove u "posebne ekonomske zone s poreskim olakšicama za privlačenje investicija".