Diskreciona potrošnja potrošača bila je u fokusu posljednjih nekoliko mjeseci, jer je inflacija natjerala kupce u različitim kategorijama da se spuste na pristupačnije proizvode.
Prema Adobeovim podacima, udio najjeftinijih prodatih jedinica u kategorijama poput namirnica i lične njege porastao je u prva četiri mjeseca ove godine, dok je udio najskupljih proizvoda opao, što ukazuje da potrošači traže jeftinije alternative, prenosi Reuters.
Na primjer, udio najjeftinijih namirnica popeo se na 48 posto u aprilu 2024. sa 36 posto koliko je zabilježeno u januaru 2019.
Veliki trgovci na malo, uključujući Walmart i Target, izložili su konzervativne prognoze za godinu, dok se kupci snalaze u neizvjesnom makroekonomskom okruženju. Walmart i Target su također lansirali pristupačne privatne robne marke hrane po cijeni ispod 5 i 10 dolara.
„Vidimo kako se potrošači spuštaju i troše više na najjeftinije proizvode”, rekao je Vivek Pandya, vodeći analitičar uvida za Adobe.
Ukupna online potrošnja u periodu od januara do aprila 2024. porasla je na 331,6 milijardi dolara, u poređenju sa 309,8 milijardi dolara u istom periodu prošle godine. Potrošnja u prehrambenim proizvodima zabilježila je najveći rast od 15,7%, navodi se u izvještaju.
Adobe očekuje da će u prvoj polovini 2024. godine zaraditi preko 500 milijardi dolara online potrošnje, što predstavlja rast od 6,8% u odnosu na prethodnu godinu. Izvještaj se oslanja na transakcije direktnih potrošača na osnovu preko 1 triliona posjeta maloprodajnim web stranicama u SAD-u, prenosi Reuters.