Japansku kompaniju ove veličine nikada nije kupila strana firma. Historijski gledano, kompanije iz Japana su češće kupovale poslove u inostranstvu.
7-Eleven je najveći svjetski lanac prodavnica, sa 85.000 prodajnih mjesta u 20 zemalja i regiona. Posebno se uspješno prodaje kao opcija za brz i jeftin, ali ukusan obrok, i to na mjestima gdje toga već ima u izobilju, kao što su Japan i Tajland.
"Imamo više prodavnica nego McDonald's ili Starbucks", rekao je izvršni direktor Seven & i Holdingsa Ryuichi Isaka za BBC News prije nego što je firma dobila ponudu za otkup.
Otprilike četvrtina od tih 85.000 radnji nalazi se u Japanu, dok ih u SAD-u ima otprilike 10.000. Za poređenje, Alimentation Couche-Tard iz Kvebeka, koji upravlja lancem Circle K, ima skoro 17.000 trgovina u 31 zemlji i regiji. Više od polovine njegovih prodajnih mjesta nalazi se u Sjevernoj Americi.
Procijenjena vriejdnost je više od 30 milijardi dolara prije nego što su se pojavile vijesti o preliminarnoj ponudi. Dionice 7-Eleven skočile su za preko 20% u ponedjeljak, prije nego što su odustale od nekih od tih dobitaka sljedećeg dana.
Analitičari ukazuju na slabost japanskog jena u odnosu na američki dolar i druge glavne valute. Međutim, prijedlog je još uvijek u preliminarnoj fazi i s obzirom na potencijalnu veličinu bilo kakvog posla mogao bi se suočiti s nadzorom tijela za zaštitu konkurencije. 7-Eleven želi da iskoristi popularnost hrane koju prodaje - širok asortiman, uključujući kuglice od riže, sendviče, kuhanu tjesteninu, prženu piletinu i knedle.
Dok su u većem dijelu svijeta specijalizirane radnje gdje ljudi u hitnim slučajevima uzimaju čokoladicu ili vrećicu čipsa, u Japanu su prodavnice poput 7-Eleven popularne među posjetiteljima koji traže kulinarske užitke.
Ova jela 7-Eleven pretvorila su lanac u senzaciju društvenih medija u Aziji. Svratiti u prodavnicu 7-Eleven čak je reklamirano kao jedna od najboljih stvari koje treba raditi na Tajlandu, gdje je tost sa šunkom i sirom postao hit TikToka.
Britanski pjevač Ed Sheeran je među poznatim ličnostima koje su pomogle u podizanju profila 7-Eleven - video na kojem proba grickalice iz radnje na Tajlandu postao je viralan.
Veći dio svoje skoro stoljetne istorije 7-Eleven je bio američki brend. Počevši od 1927. godine sa prodajom blokova leda koji su se koristili da se frižideri rashlade, kasnije je snabdjevao osnovne stvari poput jaja, mleka i hleba.
U to vrijeme radnje su bile otvorene između 07:00 i 23:00 - otuda i naziv. Kako je posao rastao, 7-Eleven je počeo nuditi franšize izvan SAD-a.
1974. japanska maloprodajna firma Ito-Yokado sklopila je ugovor o otvaranju prvog 7-Eleven u zemlji. Godine 1991. kupio je 70% udjela u američkoj matičnoj kompaniji lanca. Osnivač Ito-Yokado-a, Masatoshi Ito, koji je umro 2023. u 98. godini.
Sada, dok kompanija odlučuje hoće li ostati pod japanskim vlasništvom ili će se vratiti svojim sjevernoameričkim korijenima, stručnjaci se pitaju da li bi više velikih japanskih firmi moglo postati meta preuzimanja.