Veliki pad broja turista u Americi: Ovo su zemlje koje će profitirati
Početkom 2025. godine, Američko udruženje za putovanja predviđalo je da će potrošnja na inozemna putovanja ove godine porasti na 200,8 milijardi dolara.
Međutim, primjećujući "oštar i raširen" pad dolazaka, Svjetsko vijeće za putovanja i turizam u maju je predviđalo da će potrošnja međunarodnih posjetitelja pasti na 169 milijardi dolara za tu godinu.
Izgubljeni prihod trebao bi koristiti drugim zemljama - posebno Kanadi i Latinskoj Americi - jer putnici traže druga odredišta ili odlučuju ostati u svojim zemljama ili regijama.
Susjedne zemlje
U prvoj polovici 2025. godine, dolasci Kanadjana u SAD pali su za gotovo 18% u odnosu na prethodnu godinu, što predstavlja pad od više od 1.750.000 posjeta, prema podacima Američke uprave za međunarodnu trgovinu.
Mnogi Kanađani okreću se domaćim putovanjima, što je pomoglo da se stopa popunjenosti hotela u zemlji u julu poveća na 77,6%, što je najviša razina od 2019., prema podacima tvrtke za nekretnine CoStar. "Canada Strong Pass" - ljetna turistička inicijativa označena kao proslava snage i jedinstva u zemlji - potaknula je porast posjeta kanadskim muzejima, povijesnim mjestima i nacionalnim parkovima, izvijestila je vlada ove sedmice.
Ostali Kanađani nastavljaju putovati na jug, prelijećući preko, umjesto u Sjedinjene Države, prema istraživačkoj firmi Tourism Economics.
"Vidimo da se sve više Kanađana kreće u Meksiko, Latinsku Ameriku i Karibe", rekao je Adam Sacks, predsjednik firme.
Podaci Booking Holdingsa također pokazuju da Kanađani sve više biraju Meksiko kao putničku destinaciju, rekao je predstavnik za CNBC Travel, prenosi SEEbiz.
Latinska Amerika privlači sve više putnika iz Evrope, prema konzultantskoj firmi Accenture. Regija, kao i Karibi, privlači Evropljane koji traže alternative SAD-u, rekao je predstavnik.
„Novi putni koridori“
U e-poruci CNBC-u, predstavnik Booking Holdingsa rekao je da firma primjećuje pojavu „novih putnih koridora“ kako se smanjuje broj dolaznih putovanja u SAD, primjećujući porast broja Evropljana koji putuju unutar Evrope i u Aziju.
Zapadni Evropljani, posebno, sve više putuju unutar regije, kao i na Bliski istok, dodao je Sacks iz Tourism Economicsa.
Sve više azijskih putnika također traži putovanja u Evropu i na Bliski istok ove godine, rekao je Michael Dykes, potpredsjednik Expedia Grupe za upravljanje tržištem u Azijsko-pacifičkoj regiji.
Istraživanje CNBC-a provedeno na 6000 međunarodnih putnika iz jugoistočne Azije, koje je provela firma Milieu Insight, pokazalo je da među onima koji ponovno razmatraju putovanja u SAD, većina je rekla da planiraju putovati unutar jugoistočne Azije ili istočne Azije, a slijede Evropa i Oceanija.
Singapurski putnik Rahul Jain rekao je za CNBC Travel da je ove godine već rezervirao putovanje u Australiju, a sada razmišlja o odlasku u Ujedinjeno Kraljevstvo ili Francusku.
„Evropa mi je i dalje privlačna“, rekao je. Ali, dodao je, SAD je „izvan mog popisa“.
13 miliona putnika manje
U prvoj polovici 2025. godine, SAD je dočekao oko milion manje međunarodnih posjetitelja u usporedbi s istim razdobljem 2024. godine, prema vladinim podacima.
Ali u usporedbi s 2019. godinom, na putu je da do kraja godine bude 13 miliona međunarodnih posjetitelja manje, rekao je Sacks.
Istodobno, dolasci putnika u druge zemlje rastu.
„Zemlje za koje se predviđa da će zabilježiti najveći porast međunarodnih posjeta u odnosu na 2019. godinu su Španjolska, Saudijska Arabija i Turska“, rekao je, a očekuje se da će primiti 16,5 milijuna, 14,5 miliona i 14 miliona putnika više.
Udio Sjedinjenih Država u globalnim međunarodnim putovanjima pao je s 8,4% u 1996. na 4,9% u 2024., kako su se razvijala druga tržišta i nova tržišta ulazila u borbu, rekao je Sacks.
Udio SAD-a u prekograničnim putovanjima pao je početkom 2000-ih, stabilizirao se, a zatim pretrpio još jedan udarac tijekom prvog mandata predsjednika Donalda Trumpa, prema podacima Tourism Economicsa.