Na oko 60 posto provjeravanih internetskih stranica koje nude proizvode, usluge i digitalni sadržaj, otkrivene su nepravilnosti u pogledu poštivanja pravila Europske unije o potrošačima, rezultati su provjere 560 e-trgovina, koju je provela Europska komisija i nacionalna tijela za zaštitu potrošača, objavila je u petak Europska komisija.
Provjere web-lokacija potrošača diljem EU-a pokazale su da se mnogi potrošači suočavaju s nejasnim informacijama o cijenama i popustima pri kupnji putem interneta.
Za više od 31 posto web stranica koje nude popuste, pokazalo se da posebne ponude nisu vjerodostojne ili je snižena cijena izračunata nejasno.
Čak na 211 web stranica konačna cijena pri plaćanju bila je viša od početne ponuđene cijene, dok 39 posto tih trgovaca nije uključilo odgovarajuće informacije o dodatnim neizbježnim naknadama za isporuku, načinu plaćanja, naknadama za rezervacije i slično.
Po pravu Europske unije, svaki potrošač u EU ima pravo primiti jasne, točne i razumljive ključne informacije od trgovca o dobru ili usluzi prije kupnje putem interneta. Te informacije moraju uključivati aspekte kao što su karakteristike proizvoda, cijena s porezima, troškovi dostave i postojanje prava na povlačenje ili otkazivanje.
Online trgovci moraju u potpunosti poštivati EU pravila o zaštiti potrošača. Nacionalna tijela za zaštitu potrošača, uz pomoć Komisije, će poduzeti potrebne korake kako bi zaustavila takve nepoštene poslovne prakse, upozorila je Europska komisija.
Biznis.ba / FENA