Kako navodi Reuters, to je posljedica napada jemenskih Huta na brodove u Crvenom moru, zbog čega su glavni brodski prevoznici počeli izbjegavati tu rutu, piše B92.
Promet brodova je manji za 30 posto u periodu između 1. i 11. januara, u odnosu na isti period godinu ranije, sa 777 na 544, rekao je Rabi.
Suecki kanal je ključni izvor stranih valuta koje su neophodne Egiptu. Vlasti u Kairu su se trudile da povećaju taj prihod posljednjih godina, zbog čega je 2015. godine kanal proširen.
Jemenski Huti već sedmicama napadaju komercijalne brodove u Crvenom moru kako bi dali podršku Palestini i Hamasu u njenoj borbi protiv Izraela.
Mnogi komercijalni prevoznici preusmjerili su brodove na druge rute. Rabi je rekao da su samo brodovi koji su morali odmah poći na svoje putovanje krenuli rutom oko Rta Dobre nade, dok drugi čekaju da se situacija stabilizuje.
Zabrinutost pošiljalaca za bezbijednost ne može se prevazići sniženjem naplate prolaza ili drugim podsticajima koje nudi Suecki kanal, rekao je on.
"Veći dio robe će se vratiti (na rutu kroz Suecki kanal) kada se ovo završi“, rekao je on.