Električna vozila činila su osam posto prodaje automobila u Europi u prvoj polovici godine, što je na valu poticaja za kupnju otvorilo put utrostručenju njihova tržišnog prodajnog udjela ove godine, pokazuje analiza nevladine organizacije Transport & Environment (T&E).
Iako je pandemija novog koronavirusa srezala prodaju automobila, prodaja električnih automobila, koje je T&E definirao kao one pogonjene baterijama i hibridne modele, je porasla.
Tako su električni automobili više nego utrostručili svoj tržišni udio u Europskom gospodarskom prostoru (EEA), u usporedbi s prvom polovicom prošle godine, pokazuju podaci T&E-a.
Očekuje se da će se izravna prodaja takvih vozila ove godine približno udvostručiti, na milijun jedinica, navodi se u analizi.
Povećanje prodaje T&E pripisuje strožim standardima za emisije ispušnih plinova u Europskoj uniji, koji su stupili na snagu ove godine, te poticajima za kupnju u Njemačkoj i Francuskoj.
Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) smatra kako je prodaja električnih vozila potaknuta nacionalnim programima potpore za poticanje gospodarskog oporavka od pandemije COVID-a 19, ali da taj trend ne mora nužno biti dugoročan.
"Teško je prognozirati buduće dugoročne pomake u ponašanju potrošača na temelju takvog umjetnog rasta potaknutog subvencijama", smatraju ACEA-ini analitičari, prenosi hina.
T&E je apelirao na EU da ubuduće postavi strože ciljeve u smanjenju emisija, što bi osiguralo istiskivanje s tržišta modela koji znatno onečišćuju okoliš i njihovu zamjenu električnim automobilima.
Tu se ponajprije misli na SUV-ove, koji su, iako "proždiru gorivo" također povećali svoj tržišni udio u prodaji, na 39 posto u prvoj polovici 2020. godine.
U međuvremenu, Europska komisija zacrtala je planove za daljnje pooštravanje ograničenja emisije ugljičnog dioksida iz automobila, kao dio svog prijedloga za postrožavanje klimatskih ciljeva EU-a do 2030. godine.
ACEA je pak priopćila kako su kreatori tih politika trebali ojačati infrastrukturu za punjenje električnih vozila i programe potpore, kako bi vozila s nula-emisijama postala pristupačnija.
Biznis.ba