Projekat TITAN, tako se, navodno, zove projekt koji je Steve Jobs, osnivač kompanije Apple, pokrenuo još prije 15 godina. Točnije, nakon sastanka s tadašnjim šefom Volkswagena Martinom Winterkornom, gdje se raspravljalo o budućnosti autoindustrije.
Naravno, nije ideja Stevea Jobsa bila tek učestvovati u proizvodnji nekog vozila. Baš kao što je iPhone napravio revoluciju na tržištu mobilnih telefona, tako je i iCar predviđen da napravi revoluciju na tržištu vozila, piše Index.hr.
To što Apple nema uopće, ili ima malo, iskustva s automobilima uistinu nema nikakve veze. Danas automobilske kompanije ionako automobile tek sklapaju: gotovo sve dijelove (OK, možda sve osim lima, odnosno karoserije) rade specijalizirane tvrtke i donose gotove na proizvodnu traku.
Oni ih i razvijaju već prema dobivenim specifikacijama. Dakle, na Appleu je samo zamisliti proizvod. Ovo "samo" shvatite vrlo fakultativno, jer u tome leži i najveći problem. Stoga su već sada počeli konkurenciji "krasti" najbolje ljude, kako bi automobil zaista postao ono čemu teže, nešto potpuno drugačije.
Tako je iz Audija u Apple prešao dizajner Julian Hönig, poznat kao dizajner futurističkog koncepta Audija RSQ za blockbuster I, Robot, s Willom Smithom u naslovnoj ulozi. Šef kompletnog projekta, na kojem u Appleovom sjedištu u Cupertinu, Kalifornija, radi više od hilljadu ljudi, njemački je inženjer Urlich Kranz s tri desetljeća iskustva u BMW-u, sa zaslugama za lansiranje modela i3 i i8.
I ne samo to: Apple usko surađuje s inovativnim tvrtkama kao što su Hyundai, Nissan, pa čak i Mercedes, prikupljajući informacije i znanje. Štoviše, te se kompanije, točnije njihovi pogoni, smatraju najvećim kandidatima za dobivanje posla sklapanja iCara.
Naravno, pod posebnim je pritiskom Tim Cook, šef Applea, jer njegov cilj nije samo biti bolji od Tesle, nego od svega što postoji na današnjem tržištu. Rizici su veliki, zarada baš i ne, na automobilima se, kažu, može samo sanjati operativni profit kakav se postiže kod mobilnih telefona. On je samo kod Ferrarija iznad 20%, a Tesla ne hvata niti 15%, tvrde analitičari.
Konačno, kakav će biti iCar? Za razliku od Elona Muska koji voli pokazivati sve vezano uz Teslu, Tim Cook detalje skriva kao zmija noge. Ono što se zna je da će odmah imati treću razinu autonomnosti, što znači da će moći voziti potpuno sam, ali vozač će morati imati mogućnost preuzimanja kontrole. U sljedećoj fazi očekuje se odmah peta razina, što znači da iCar neće imati niti volan niti papučicu gasa.
Čak i oni najveći skeptici, primjerice nekadašnji šef Volkswagena Herbert Diess, sada priznaju kako je Apple na završnoj ravnici i da vrlo vjerojatno već sljedeće godine možemo očekivati detalje o vozilu, a prve primjerke na cesti najkasnije 2027. godine. Bit će zanimljivo pratiti ovu priču.