Postoje tri vrste guma: ljetne, zimske i cjelogodišnje.
Preporučuje se gume redovno mijenjati u zavisnosti od godišnjeg doba kako bi vožnja bila što bezbjednija i kako bi se svojstva pojedine vrste guma iskoristila maksimalno.
Kada posjedujete dva seta guma, zimske i ljetne, u stvari štedite jer se gume sporije troše i ne morate tako često kupovati novi set guma.
Ljetne gume
Ljetne gume, uz klasična svojstva koja posjeduju na suvoj podlozi, moraju imati dobra svojstva ponašanja na mokroj, skliskoj površini. Ukoliko vam je važna bezbjedna vožnja po kiši, birajte ljetne gume koje su se na testovima pokazale dobre na mokrim i skliskim podlogama. Ljetne gume su napravljene od mekše smjese nego zimske gume. Svoja dobra svojstva pokazuju na temperaturama iznad 7 stepeni, a ukoliko temperatura padne ispod 7 stepeni, smjesa ljetne gume će se stvrdnuti, te njene dobre karakteristike neće više dolaziti do izražaja.
Ljetne gume mogu se podijeliti na gume ultra visokih performansi, gume visokih performansi, te na gume standardnih performansi. Gume ultra visokih performansi namijenjene su vozačima koji vole brzu vožnju, te kojima su prijanjanje guma i njene performanse daleko važnije od vijeka trajanja. Gume visokih performansi namijenjene su za gradsku vožnju i vožnju na auto-putevima. Gume standardnih performansi namijenjene su pretežno za gradsku vožnju, te ih često zovu i gume za tri sezone.
Koje ljetne gume odabrati?
Nezavisno od tipa gume valja se osloniti na testove koji su danas na dosta visokom nivou, te su široko dostupni putem interneta i raznih automobilističkih časopisa.
Zimske gume
Za razliku od ljetnih, zimske gume napravljene su od drugačije gumene smjese , koja im omogućava veću otpornost na promjenu temperature, odnosno na hladnoću. Ako temperatura padne ispod 7 stepeni, smjesa zimskih guma neće se stvrdnuti kao što se to događa s ljetnim. Zimske gume bolje drže cestu, te posjeduju posebne lamele na gaznoj površini kako bi što bolje apsorbovale snijeg i led. S druge strane, na višim temperaturama, zimske gume se brže troše i imaju znatno slabije karakteristike nego zimi, te ih je potrebno zamijeniti ljetnima.
Za zimske gume važno je obratiti pažnju na tri svojstva:
Oblik profila gaznog sloja gume – mora osiguravati dobar kontakt i dobro prijanjanje gume uz mokar, ali i suh kolovoz. Danas se koriste tanji utori na gumi koji omogućavaju veću dodirnu površinu između gume i podloge.
Dubina profila gaznog sloja gume – utori na gumi moraju biti dovoljno duboki kako bi u njih ušli svi nanosi na cesti (kiša, blato, snijeg). Ako utori nisu dovoljno duboki, dio nanosa naći će se između podloge i gume te tako smanjiti upravljivost i sposobnost kočenja.
Materijal od kojeg je guma napravljena – na ponašanje gume zimi utiče hladnoća, a kako bi se osiguralo da guma zadrži svoju elastičnost pri niskim temperaturama, smjesi od koje se radi guma dodaje se kremena kiselina ili prirodni kaučuk.
Gume za sve sezone
Gume za sve sezone, pokušaj su da se naprave gume koje će se dobro ponašati u suhim i vlažnim uslovima ljeti, te u snježnim i ledenim uslovima zimi. Ove gume su najčešće loš izbor jer nisu ni dobre ljetne ni dobre zimske gume, nego tek prosječne, ako ne i ispod prosječne. Upravo zato, vodeći svjetski proizvođači guma sve manje ih proizvode, prenose Automobili.hr.