t&e

Brojna istraživanja i studije pokazuju da putevi nisu dovoljno sigurni za električne automobile

Autor: Biznis.ba
Brojna istraživanja i studije pokazuju da putevi nisu dovoljno sigurni za električne automobile
Foto: Ilustracija

Nedavna studija koju je sproveo Transport and Environment (T&E) pokazuje da novi modeli automobila postaju sve veći i teži.

Masa je posebno velika za električne automobile, čije baterije su teške između 200 i 700 kilograma.

Kako piše Revija HAK, sada su i istraživači iz Midwest Roadside Safety Facility (MwRSF) iz Linkolna, Nebraska (SAD), objavili studiju koja otkriva još jedan problem s teškim električnim automobilima. Istraživači su sproveli nekoliko testova sudara s Rivianom R1T, električnim pick-upom od 3152 kilograma, i Tesla Modelom 3, električnim automobilom od 1899 kilograma. Crash testovi pokazuju da zbog svoje velike težine električni automobili značajno više (+50%) pomeraju zapreke i betonske blokove, koji se često koriste kao sigurnosne barijere na putevima u SAD-u, nego uporedivi benzinci. Teški pick-up je takođe probio čeličnu zaštitnu ogradu u testovima sudara, dok je Tesla podigao ogradu i prošao ispod nje. Prema naučnicima predvođenim Kodijem Stoleom, testovi sudara pokazuju da trenutna ograničenja na putevima nisu dovoljno bezbedna za teške električne automobile.

Na primjer, u homologacijskim testovima, zaštitna infrastruktura koji se koristi u Njemačkoj je testirana samo s automobilima mase do 1500 kilograma, mada prosječni novi automobil u Njemačkoj sada ima nešto manje od 1700 kilograma.

Uprkos novim studijama, istraživači MwRSF-a ipak smatraju da su električni automobili bezbedno prevozno sredstvo. U testovima sudara, unutrašnjost električnog pick-upa je ostala neoštećena uprkos velikim spoljašnjim oštećenjima. Sile kojima su lutke bile izložene tokom testova sudara su takođe bile unutar zakonskih okvira. Naučnici MwRSF-a tvrde da drumske barijere treba da se prilagode sve većoj raširenosti električnih automobila.