Najveći kineski proizvođač električnih automobila, BYD, otvorio je novi proizvodni pogon u Tajlandu na dan kada je Evropska komisija uvela privremene dodatne carine na uvoz električnih vozila iz Kine.
Moći će proizvesti do 150.000 vozila godišnje. Otvaranjem fabrike BYD nastavlja širiti svoju proizvodnju na tržišta izvan Kine.
Kako javlja francuska novinska agencija AFP, otvorena fabrika u industrijskoj zoni jugoistočno od Bangkoka otvorit će približno 10.000 novih radnih mjesta. "Proizvodnja će se u početku fokusirati na električna vozila, a kasnije i na plug-in hibride", rekao je izvršni direktor BYD-a Wang Chuanfu na otvaranju nove fabrike.
Tajland se dugo smatra važnom proizvodnom lokacijom za japanske automobilske divove kao što su Toyota i Honda. Trenutno tajlandske vlasti rade na jačanju proizvodnje električnih vozila na domaćem tlu, zbog čega su proizvođačima automobila ponudile i porezne olakšice.
U zadnjem kvartalu prošle godine BYD je postao najprodavaniji brand električnih vozila na svijetu, istisnuvši s te pozicije američkog proizvođača Teslu, prenosi SEEbiz. U prvom tromjesečju ove godine Tesla je povratila svoju poziciju, a na kineskom tržištu BYD ostaje čvrsto na vrhu.
Firma trenutno optimistično gleda na realizaciju planova proširenja proizvodnih pogona, u okviru kojih planiraju pokrenuti i drugu fabriku u EU.
Firma je prošle godine ostvarila rekordnu dobit od 30 milijardi juana (4,1 milijardu USD), ali je u aprilu izvijestila o tromjesečnim prihodima manjim od očekivanih. U prvom tromjesečju ove godine ostvarili su 125 milijardi juana (16,1 milijardu eura) poslovnih prihoda.
BYD se suočava s oštrom konkurencijom na domaćem tržištu, gdje je prisutno čak 129 brendova električnih vozila, te brojnim regulatornim preprekama na američkom i evropskom tržištu. Evropska komisija danas je ispunila svoja predviđanja i najavila da će od petka uvesti privremene dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine.
Odluka je uslijedila nakon nalaza istrage da kineski proizvođači imaju koristi od nepravednih subvencija unutar opskrbnog lanca, čime se ugrožavaju interesi firmi koje proizvode vozila u EU. Za automobile najvećeg kineskog proizvođača električnih automobila BYD uvest će se dodatna carina od 17,4 posto. Trenutno je carina na uvoz električnih automobila iz Kine u EU deset posto.