zajedničko stajalište

Češka i Italija protiv EU-a: Ne treba kažnjavati autokompanije zbog ugljičnog dioksida

Autor: Biznis.ba
Češka i Italija protiv EU-a: Ne treba kažnjavati autokompanije zbog ugljičnog dioksida
Foto: Arhiv

Češka će se pridružiti Italiji i pokušati spriječiti visoke kazne proizvođačima automobila za probijanje plafona dopuštene emisije ugljičnog dioksida, rekao je ministar prometa Martin Kupka.

Proizvođači automobila teško će ispuniti postrožene odredbe EU o štetnoj emisiji zbog pada potražnje za električnim vozilima u Europi, upozorio je češki ministar na CNN Prima Newsu. Dodao je da su se Češka i Italija dogovorile da će na samitu u Budimpešti zastupati zajedničko stajalište.

Od iduće godine EU namjerava sniziti gornju granicu dopuštene emisije iz novih vozila, sa 116 grama po kilometru na 94 grama po kilometru. Probijanje tog plafona moglo bi proizvođačima donijeti kaznu od 95 eura po prekoračenom gramu ugljičnog dioksida po kilometru, pomnoženo s brojem prodanih vozila.

Firme muku muče sa svođenjem emisije u propisane okvire, rekao je češki ministar. Budu li prisiljene plaćati kazne, firme, po njegovim riječima, neće imati novca za istraživanje i razvoj.

Češka spada u skupinu zemalja EU-a koje se protive zelenom planu Evropske komisije, prenose Financije hr. Udio automobilske industrije u češkom BDP-u iznosi oko devet posto, s proizvedenih 1,4 miliona automobila u 2023., na 10,4 miliona stanovnika. Pogone u Češkoj imaju Volkswagenova Škoda Auto, južnokorejski Hyundai Motor i japanski Toyota Motor.

Prag je, kako prenosi Reuters, bio suzdržan na glasanju o dodatnim carinama na uvoz električnih automobila iz Kine. Češka se svrstala uz Hrvatsku, Belgiju, Grčku, Španiju, Cipar, Luksemburg, Austriju, Portugal, Rumuniju, Švedsku i Finsku.

Njemačka je pokušala okupiti potrebnu većinu za blokadu odluke, ali pridružile su joj se samo Mađarska, Slovenija, Slovačka i Malta. Prijedlog Komisije navodno su podržale Francuska, Poljska, Italija, Nizozemska, Irska, Latvija, Litva, Estonija, Bugarska i Danska.

Evropska komisija zaključila je istragu o subvencijama uvođenjem konačnih kompenzacijskih carina u rasponu od 17 do 36 posto, na razdoblje od pet godina.