Dešava se ono što se najavljivalo u autoindustriji, ali i brže od procjena. Naime, cijene baterija rapidno padaju što ruši i cijene električnih automobila.
Faktori koji su podstaknuli pad cijena baterijskih ćelija od 51 posto uključuju pad cijene sirovina, kao što je litijum, i nižu od očekivane potražnju za električnim automobilima. Rezultat se već osjeća u Kini – električni automobili sada imaju cijene na nivou benzinskih automobila ili čak niže od njih, a značajna smanjenja cijena električnih automobila idu i prema evropskom kontinentu. Naime, mnogi jeftiniji električni automobili pojavit će se na tržištu 2025. i 2026. godine, navodi Revija HAK.
Nedavno je procenjeno da je globalna potražnja za litijum-jonskim baterijama u 2023. godini iznosila približno 950 gigavat sati, dok je globalni proizvodni kapacitet, većim dijelom u Kini, dvostruko veći od te brojke. Prema predviđanjima analitičara, napori na Zapadu da se razviju kapaciteti proizvodnje baterija koji bi odgovarali Kini, samo će produbiti problem prekomjernog kapaciteta.
To je dobra vijest za potrošače, javlja BloombergNEF-a, koji računa da će se niže cijene odraziti na jeftinije modele električnih automobila čija je proizvodnja planirana za sljedećih nekoliko godina, prenosi Autoblog rs.
Dok se obično smatra da niže cijene električnih vozila povećavaju potražnju i zato dovode do oporavka globalne cijene baterija, Bloombergova analiza sugeriše da na djelu postoje i drugi faktori koji ukazuju na niže cijene. Najvažnija je, smatraju oni, činjenica da kineske firme i ostali proizvođači nastavljaju da ulažu velike sume u istraživanje i razvoj, automatizovanu proizvodnju i nove fabrike. BNEF kaže da očekuje da će se zbog toga niske cijene održati barem sljedećih nekoliko godina.