
Njemački dobavljač dijelova Continental planira ukinuti daljnjih 3000 radnih mjesta za istraživanje i razvoj u svom automobilskom odjelu do kraja 2026., a više od polovice otpuštanja pogodit će fabrike u Njemačkoj.
Firma je u utorak objavila da će njezin pogon u Nürnbergu biti zatvoren kao dio rezova, a drugi pogoni u njemačkim pokrajinama Hesse i Bavarska također će biti teško pogođeni.
Continental je naveo pad u njemačkoj automobilskoj industriji u najavi dodatnog smanjenja radnih mjesta.
Prije godinu dana Continental je najavio niz rezova kao dio napora za smanjenje troškova. U to je vrijeme rečeno da će 7.150 radnih mjesta biti ukinuto u automobilskom odjelu, s 5.400 tih rezova koji će pogoditi administraciju, a 1.750 u razvoju.
Continental je u utorak priopćio da su ta prethodno najavljena smanjenja sada provedena 80% do 90%. S posljednjom objavom, ukupni broj otpuštanja u firmi sada iznosi preko 10.000.
Također će biti ukinuto ukupno 480 radnih mjesta u Continentalovoj softverskoj podružnici Elektrobit, od čega 330 u Njemačkoj. Glasnogovornica Elektrobita nije dala više detalja o planiranim lokacijama rezova.
Otprilike 10% od 31.000 Continentalovih radnih mjesta u istraživanju i razvoju diljem svijeta bit će ukinuto u programu uštede troškova.
Glasnogovornik Continentala rekao je da je cilj firme i dalje smanjiti izdatke za istraživanje i razvoj na manje od 10% prometa do 2027. godine.
Firma je rekla da namjerava smanjenje učiniti što je moguće društveno odgovornijim, pri čemu će većina biti postignuta tako da se ne zamijene zaposlenici koji odu u penziji ili daju otkaz.
Uprava Continentala sada će pregovarati o detaljima smanjenja s predstavnicima zaposlenika i sindikata, priopćila je firma.
Glasnogovornik Continentala rekao je da su dodatna smanjenja radnih mjesta potrebna jer je izazovna situacija na tržištu značila da firma neće ispuniti financijske ciljeve unatoč ranijim smanjenjima.
"Tehnološke ponude usmjerene prema budućnosti od presudne su važnosti za našu firmu", izjavio je izvršni direktor Continentala za automobilski odjel, Philipp von Hirschheydt, u priopćenju za javnost.
Hirschheydt je rekao da će firma nastaviti "znatno ulagati u istraživanje i razvoj u nadolazećim godinama" čak i ako izgleda poboljšati "konkurentsku snagu u interesu našeg održivog tržišnog uspjeha", prenosi SEEbiz.
Predstavnici radnika oštro su kritizirali taj potez.
"Duboko smo zabrinuti da će duboki rezovi u istraživanju i razvoju automobilske industrije eskalirati u sveobuhvatno restrukturiranje", izjavio je Michael Iglhaut, čelnik Generalnog radničkog vijeća Continentala, u izjavi.
"Ukidanje radnih mjesta i smanjenje troškova pod svaku cijenu" nisu održiva strategija za budućnost, rekao je.
"Namjerno krvarenje njemačkih lokacija" slabi cjelokupni automobilski odjel u firmi koju Continental ove godine namjerava osamostaliti.
Continental je u decembru objavio namjeru izdvajanja svog odjela dobavljača automobilske industrije, koji se godinama bori s finansijskim gubicima, i plasira ga na burzu kao zasebnu firmu.
Dioničari kompanije još moraju odobriti taj plan na nadolazećoj glavnoj skupštini Continentala.
Odobre li se investitori, inicijalna javna ponuda na berzi za odjel pod novim imenom mogla bi se održati do kraja godine.