Uz kožna sjedišta obično dolazi i funkcija grijanja, što posebno cijenimo tokom zime.
Grijanje sjedišta omogućava da se brže ugrijemo nego što se kabina vozila zagrije. Rjeđe, automobili (uglavnom više klase) nude i hlađenje, odnosno ventilaciju sjedišta.
Iako ove funkcije pružaju komfor tokom ljetnjih i zimskih mjeseci, dugoročno pretjerivanje u njihovom korišćenju može izazvati probleme koji se liječe godinama. Urolozi su najbolje upoznati s tim, bez obzira na to da li je riječ o muškarcima ili ženama.
Ako, na primjer, krenete na daleki put u Njemačku, vjerovatno ćete željeti da stignete što prije, uz minimalne pauze. Mnogi će otići u toalet tek kada ih "dobro pritisne". Poznata je šala da postoje tri sile: centrifugalna, centripetalna i – sila za wc.
Ipak, ovakvo ponašanje nije dobro za mokraćnu bešiku, kao ni stalno izlaganje hladnom vazduhu iz ventilacije tokom puta. Oni koji žele da izbjegnu probleme često prekrivaju noge i donji dijo tijela kako bi zaštitili bešiku, dok muškarci time dodatno štite i prostatu, prenosi Revija HAK.
Osim ventilacije u kabini, sjedišta sa funkcijama grijanja i hlađenja takođe mogu izazvati probleme. Iako su te funkcije prijatne, pretjerano korišćenje može imati ozbiljne i trajne posljedice, što je potvrdio i jedan urolog. Sjedišta često imaju više nivoa grijjanja i hlađenja, a neumjerenost može dovesti do hroničnih oboljenja.
Hlađenje sjedišta, na primjer, može izazvati bolesti poput prostatitisa, koje su često bolne i neprijatne. Osobe koje već imaju probleme s prostatom trebalo bi da budu posebno pažljive sa hlađenjem sjedišta i izlaganjem hladnom vazduhu.
Također, urolozi preporučuju pauze na svaka dva sata tokom putovanja, kako bi se obavila fiziološka potreba i omogućio odmor cijelom tijelu – kičmi, nogama, vratu i mozgu.
Dugotrajno zadržavanje mokraće može dovesti do problema s funkcijom mokraćne bešike, poput odloženog početka mokrenja ili hitnih situacija.
S druge strane, grijanje sjedišta ima blagotvoran učinak, jer štiti prostatu i mokraćnu bešiku od akutnih problema. Međutim, i tu treba biti oprezan – prevelika toplota može negativno uticati na muške testise, jer visoke temperature nisu pogodne za njihovu funkciju.
Toplota može dovesti do znojenja, što u kombinaciji s vlagom stvara povoljne uslove za razvoj gljivičnih infekcija.
Žene koje nose suknje također mogu doživeti iritaciju i crvenilo zbog trenja bedara, što se može pogoršati znojenjem i dodatno izazvati gljivične infekcije. Ukoliko na koži postoje sitne ranice, grijanje siedišta može dodatno pogoršati stanje.
Zaključak je da funkcije grijanja i hlađenja sjedišta treba koristiti razumno i umjereno, kako bi se izbjegli zdravstveni problemi i osigurao komfor tokom vožnje.