Brojni faktori utječu

Da li su godišnji troškovi veći za električne ili hibridne aute

Autor: Biznis.ba
Da li su godišnji troškovi veći za električne ili hibridne aute
Foto: Arhiv

Kada je u pitanju kupovina automobila, svi uglavnom najviše gledaju nabavnu cijenu ili trošak finansiranja.

Ali na realni trošak za pojedino vozilo utiču i razne druge činjenice pa za nekoliko godina, onaj automobil koji se na početku činio kao bolja kupovina može zapravo ispasti skuplja opcija.

Ali koji modeli doista imaju najniže godišnje troškove korištenja, a koji najgore? Nova studija koju je proveo Self pokušala je odgovoriti na to pitanje analizirajući 50 popularnih vozila u SAD-u između 2022. i 2024. godine, javlja Carscoops.com, prenosi AutoKlub.

Iako se ovi podaci odnose na SAD, mogu nam dati okvirni uvid u realne troškove, pogotovo kada je u pitanju odabir pogona. Analitičari su za svaki automobil izračunali troškove energije ili goriva, troškove osiguranja i održavanja te iznos poreza i drugih naknada.

Prosječni godišnji ukupni trošak tako iznosi 6.462 dolara, od čega više od 34 odsto otpada na gorivo, koje je najveći pojedinačni trošak. Osiguranje i održavanje činili su nešto više od 25 odsto troška, a porezi i naknade činili su ostatak.

Najpovoljnijom opcijom u ovom istraživanju su se pokazala hibridna vozila. Iako imaju gotovo tri puta veće troškove goriva/energije od električnih automobila, mnogo manji troškovi osiguranja, naknada i poreza rezultovali su manjim ukupnim godišnjim troškovima.

Prosječni hibrid tako na godinu dana vlasnika košta 5.485 dolara, dok su električni automobili neznatno skuplji s godišnjim troškom od 5.517 dolara. Uvjerljivo najskupljom opcijom su se pokazali benzinci sa 6.544 dolara godišnje, prvenstveno zbog mnogo većih troškova goriva i održavanja.

Ipak, među svim ispitanim modelima Tesla Model 3 ima najmanje godišnje troškove od 5.061 dolara. Tik do nje je benzinska Hyundai Elantra koja je skuplja samo 43 dolara na godinu. Elantra vlasnika košta 979 dolara više za gorivo i 292 dolara više za održavanje ali ima 694 dolara jeftinije osiguranje i štedi 533 dolara poreza i naknada. Predvidljivo, dnom ljestvice dominiraju pick-up kamioneti i veliki SUV-ovi od kojih je najskuplji Chevrolet Tahoe s 8.644 dolara troškova.

Analitičarski tim je upotrijebio iste podatke i za rangiranje marki prema tekućim troškovima. I ovdje je Tesla na vrhu, s ukupnim godišnjim troškom od 5.517 dolara. Nissan je zauzeo drugo mjesto, s prosječnim troškovima od 5.629 dolara, a slijede Honda (5.759 dolara), Subaru (5.963 dolara) i Hyundai (6.315 dolara). Marka s najvećim godišnjim troškovima je Lexus, čiji će automobili vlasnike u prosjeku koštati 8.046 dolara svake godine, iako treba napomenuti da većina drugih luksuznih marki, pogotovo onih njemačkih, nedostaje na ovom popisu.