
Događaj Adria Automotive Supplier Forum: Facing Challenges Together održan je ove sedmice u Ljubljani u organizaciji KPMG Adria Clustera, koji obuhvaća KPMG kancelarije u Hrvatskoj, Sloveniji te Bosni i Hercegovini.
Forum je okupio predstavnike vodećih regionalnih dobavljača u automobilskoj industriji, sudionike iz finansijskog sektora izloženih ovom sektoru, predstavnike resornih ministarstava, međunarodne stručnjake te regionalno vodstvo KPMG-a.
S obzirom da automobilska industrija prolazi kroz jednu od najvažnijih transformacija u posljednjih nekoliko decenija, događaj je pružio platformu za otvorene rasprave o utjecaju pada potražnje, prodaje vozila, trendova i strukturnih promjena u lancu opskrbe. Održani paneli bili su usmjereni na teme da se dobavljači u Evropi i Adria regiji trebaju prilagoditi kako bi ostali konkurentni u okruženju koje je sve više pod utjecajem promijenjenih trendova potražnje te globalne trgovinske razmjene.
"Ovaj Forum je nanovo skrenuo pažnju na značaj industrijskog potencijala Adria regije. Međutim, dobavljači se suočavaju s ključnim izazovima te su potrebni odlučni koraci. Jačanje otpornosti poslovanja, povećanje produktivnosti te provođenje brzih inicijativa za transformaciju poslovanja i povećanje učinkovitosti bit će ključni za održivi rast u sljedećih deset godina. Kompanije koje se uspješno repozicioniraju i prilagode novim zahtjevima tržišta bit će one koje će napredovati u ovom novom okruženju." – istaknuli su Daniel Lenardić i Boštjan Malus, Partneri, KPMG Adria Cluster.
Trendovi u evropskoj automobilskoj industriji
Evropska automobilska industrija suočava se sa strukturnim promjenama, pri čemu su OEM-ovi (Original Equipment Manufacturer) i dobavljači pod sve većim pritiscima poslovanja uslijed pojačane konkurencije s Istoka. Pad volumena proizvodnje, rast troškova rada i promjena potrošačkih navika dovode do strukturnih promjena u industriji.
Pritisak dodatno pojačavaju kineski proizvođači električnih vozila koji osvajaju tržišni udio u Evropi, koristeći prednosti u nižim troškovima i dominaciju u tehnologiji, čime zauzimaju dio tradicionalnog tržišta motora s unutrasnjim sagorijevanjem. Forum je naglasio da je europska automobilska industrija na prekretnici te da kompanije moraju preispitati svoje operativno poslovanje i procese te ojačati partnerstva s dobavljačima kako bi ostale konkurentne na brzo mijenjajućem tržištu. Evropa je sada postala neto uvoznik vozila, a ovaj trend se vjerovatno neće preokrenuti, prenosi Indikator ba.