uprkos protivljenjima

EU ipak uvela carine na kineska električna vozila

Autor: Biznis.ba
EU ipak uvela carine na kineska električna vozila
Foto: Ilustracija

Kineske firme pogođene novim kompenzacijskim pristojbama su BYD (17 posto), Geely (18,8 posto) i SAIC (35,3 posto)

Carine (kompenzacijske pristojbe) Evropske unije do 35,3 posto na baterijska električna vozila iz Kine stupile su na snagu u srijedu, nakon što su objavljene u Službenom listu EU-a kasno u utorak. Carine bi trebale biti na snazi pet godina, uz standardni uvozni porez Evropske unije od 10 posto na automobile.

Kineske firme pogođene novim carinama su BYD (kompenzacijska pristojba od 17 posto), Geely (18,8 posto) i SAIC (35,3 posto), prema komisiji.

Mjere su stupile na snagu dan ranije nego što se očekivalo jer se ponajprije smatralo da će se posljednji službeni korak u procesu - objava uredbe u Službenom listu EU-a - dogoditi u srijedu. Umjesto toga, taj je korak napravljen u utorak navečer.

Napetosti oko kineskog izvoza rastu posljednjih mjeseci, a Sjedinjene Američke Države i EU optužuju Peking da golemim državnim subvencijama podupire djelatnosti poput zelenih tehnologija.

Snažno protivljenje Njemačke

Proizvođači električnih automobila u Kini koji su surađivali u istrazi EU-a bili su podvrgnuti carini od 20,8 posto. Oni pak koji to nisu učinili, pogođeni su s 35,3 posto.

Evropska komisija najavila je dodatne carine u julu nakon što je istraga optužila Peking za subvencioniranje domaćih proizvođača električnih automobila i, posljedično, narušavanje tržišta u EU-u.

Kaznene trgovinske mjere dolaze uprkos snažnom protivljenju Njemačke, usred zabrinutosti zbog uvođenja protumjera koje bi mogle naštetiti glavnoj automobilskoj industriji u zemlji.

Njemački proizvođači automobila, koji uključuju marke poput Volkswagena, BMW-a i Mercedesa, općenito su se protivili carinama jer su ulagali u kinesko tržište i uvelike se oslanjali na tamošnju prodaju.

Bruxelles i Peking do sada za pregovaračkim stolom nisu uspjeli pronaći rješenje za pitanje kineskih subvencija za električna vozila (EV) i carina unatoč dugotrajnim pregovorima. Komisija je više puta naglasila da ishod pregovora mora otkloniti utjecaj štetnih subvencija. Kina je rekla da želi pronaći rješenje pregovorima, izvijestila je njemačka novinska agencija DPA.