Hiljade uvezenih vozila su trenutno uskladištene u nekoliko evropskih morskih luka, od kojih su mnoga iz Kine.
Nekoliko proizvođača automobila je zakupilo velika područja u lukama za uvoz vozila koja nemaju kupace. Logističke kompanije takođe iznajmljuju dodatna parking mjesta izvan luka.
– Ova situacija trenutno utiče na sve evropske luke u koje stižu velike količine vozila – rekao je Gert Ickx, portparol uprave belgijskih luka Antwerpen i Zeebrugge, za Automobilwoche.
Kako piše Revija HAK, lučka uprava nije dala tačne brojke, ali luka je trenutno zauzeta sa znatno više vozila nego 2020. i 2021. godine, rekao je portaprol. Problem nije samo u činjenici da nema kupaca. Naime, nedostaju i kamioni za prevoz automobila i premalo je vozača.
Slaba prodaja novih (električnih) automobila u Evropi je ipak najveći krivac za stvaranje zaliha. Ideja nekih automobilskih firmi da prodaju direktno kupcima umjesto putem salona takođe doprinosi zagušenju.