Evropske vlade zainteresovane za otvaranje fabrika kineskih vozila
Evropske vlade djeluju oprezno prema jeftinim kineskim električnim vozilima koja preplavljuju njihova tržišta, istražujući njihovo subvencionisanje, ali se također žestoko takmiče za dio investicija u proizvodnju i radna mjesta koje kineski konkurenti donose.
Dok Evropska unija istražuje kineske auto subvencije i razmatra uvođenje carina na uvoz, nacionalne vlade širom bloka nude svoje podsticaje kako bi privukle kineske proizvođače automobila koji žele da izgrade fabrike u Evropi.
Troškovi proizvodnje za kineske proizvođače električnih vozila, uključujući BYD, Chery Automobile i SAIC Motor, mnogo su niži kod kuće, ali su oni ipak zainteresovani da proizvode u Evropi kako bi izgradili svoje brendove i uštedjeli na transportu i potencijalnim carinama, očekuju analitičari.
Odluka EU o carinama očekuje se ove sedmice. S jedne strane, uvozne takse bi mogle pomoći evropskim proizvođačima automobila da bolje konkurišu kineskim suparnicima, ali bi takođe mogle podstaći kineske proizvođače koji već intenzivno ulažu i dugoročno planiraju u Evropi. Prodaja automobila kineskih brendova činila je četiri posto evropskog tržišta prošle godine, a predviđa se da će dostići sedam posto do 2028. godine, prema konsultantskoj firmi AlixPartners.
Mađarska, koja je proizvela oko 500.000 vozila u 2023. godini, osigurala je prvu evropsku investiciju kineskog proizvođača automobila, najavljenu prošle godine od strane giganta električnih vozila BYD, koji takođe razmatra drugu evropsku fabriku 2025. godine, prenosi Autoblog rs.
Španija, druga po veličini zemlja proizvođač automobila u Evropi nakon Njemačke, osigurala je investiciju od kompanije Chery, koja će započeti proizvodnju u četvrtom kvartalu u bivšoj Nissan fabrici u Barceloni sa lokalnim partnerom. Chery će imati koristi od španskog programa vrednog 3,7 milijardi eura, pokrenutog 2020. godine za privlačenje fabrika električnih vozila i baterija.
Chery planira drugu, veću fabriku u Evropi, rekao je izvor upoznat sa planovima kompanije, i održao je razgovore sa evrospskim vladama, uključujući italijansku, koja je zainteresovana da privuče kineskog proizvođača automobila.