Ferrari će nastaviti da proizvodi V12 motore dok oni ne budu zabranjeni
Ferrari planira da održi V12 motore u životu što je duže moguće, odnosno dok SUS motori ne budu zakonski zabranjeni.
U intervjuu za australijski Car Expert, Ferrarijev direktor marketinga Emanuele Carando uvjerava da snažan motor još uvijek ima budućnost: „Proizvodit ćemo V12 sve dok nam zakon to bude dozvoljavao. Nadamo se da će zakon u budućnosti nastaviti da ostavlja mogućnosti."
Ranije je šef dizajna Ferrarija Flavio Manzoni priznao da je V8 sa turbopunjačem bolji u smislu performansi od V12, dodajući da jedinica sa dvanaest cilindara nije najefikasniji motor. Ipak, kompanija mora da se „bori za ovaj motor“ da bi ga održala u životu što je duže moguće jer je "emotivniji" od manjih.
Ferrari ipak predviđa da će prodavati sve manje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem u narednim godinama kada prvi EV kompanije stigne 2025. Do kraja decenije, cilj je da električna vozila čine 40 odsto svih isporuka. Očekuje se da će još 40 procenata biti hibridi, ostavljajući samo 20 procenata za potpuno SUS modele.
Uprkos predviđenom postepenom smanjenju prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, izvršni direktor Benedeto Vinja je rekao prošle godine da „SUS ima još mnogo toga da uradi“. Usvajanje održivijih goriva smatra se mogućim rješenjem da se SUS motor zadrži u životu na duge staze.
Prvi električni Ferrari će isporučivati „autentični“ zvuk
Prvi Ferrari sa nultom emisijom je i dalje planiran za lansiranje krajem 2025. i taj EV iz Maranela neće biti potpuno tih. Dok neki električni automobili kao što je Hyundai Ioniq 5 N stvaraju lažne zvukove motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i čak imaju simulirane promjene stepena prenosa, Ferrari nejasno nagovještava nešto drugačije, prenosi Autoblog rs.
U razgovoru sa australijskim časopisom Drive, direktor marketinga proizvoda Emanuele Carando je spomenuo da je „zvuk uvek autentičan u Ferrariju“. Dodao je da će to biti "pravi Ferrari", iako je nejasno kakav će zvuk proizvesti.
Kakav god zvučni zapis će donijeti, Ferrarijev prvi električni model će „isporuči različite emocije“ u poređenju sa aktuelnim modelima.
Ferrari još nije objavio ni kakav oblik će imati novitet, a predviđeno je da će ovaj neimenovani model činiti pet posto prodaje kompanije 2026. godine – u prvoj godini prodaje EV-a.