Možda zvuči čudno, ali Fiat više nije omiljeni brend italijanskih vozača treći mjesec zaredom.
To mnogo znači, jer oni koji ljetuju u Italiji znaju da se nekada činilo kao da na svakom uglu vidite samo Fiat. Brend je imao poziciju kao VW u Njemačkoj.
Ovaj historijski pad sa trona, koji je počeo u augustu, potvrđen je brojkama o novim registracijama u Italiji u oktobru 2024. godine, gdje je Fiat na trećem mjestu, iza Volkswagena i Toyote. Prošlog mjeseca registrovano je 10.928 Volkswagena, 10.630 Toyoti i 9.194 Fiata. To je značajno, jer je u istom mjesecu 2023. Fiat registrovao gotovo dvostruko više vozila od ova dva brenda.
Kumulativno od početka 2024. godine, Fiat je i dalje na vrhu rang liste po broju registracija sa 128.875 jedinica, dok Toyota bilježi 102.480 vozila, a Volkswagen 100.307 jedinica. Za Fiat to znači pad od 13.9 odsto u prvih devet mjeseci 2024, dok su Toyota i Volkswagen ostvarili rast od 25.84 odsto i -2.56 procenata u poređenju sa prošlom godinom. Apsolutna promjena na vrhu vjerovatno neće uslijediti za cijelu 2024, ali je moguće da će se razlika između Fiata i Toyote do kraja godine i dalje smanjivati.
Postoji nekoliko razloga za ovu istorijsku promjenu u rangiranju, a prvi je prelazna faza kroz koju prolazi Fiat, koji se oprostio od važnih modela i još uvijek nije u punoj mjeri započeo marketing novih. Primjer za to je Fiat 500, čija je proizvodnja u Poljskoj prestala tokom ljeta i čije se zalihe smanjuju, kao i Fiat 600, koji tek sada ulazi na tržište sa lako-hibridnim motorima, prenosi Autoblog rs. Novi Fiat 500 sa lakim hibridom neće biti dostupan barem do kraja 2025. godine, dok za električni nema potražnje kao što se očekivalo.
Pored toga, tu su i velika očekivanja od Fiata Grande Panda, koji još uvijek nije dostupan u Italiji, kao i masivan pad registracija za modele 500X i Tipo, koji su sada skoro deset godina stari.
Dobri prodajni rezultati Toyote u Italiji rezultat su hibridne ponude koja je veoma popularna kod lokalnih vozača, koji su fokusirani uglavnom na Yaris Cross, Yaris, Aygo X, C-HR i plug-in hibridnu verziju RAV4.
Volkswagen, s druge strane, oslanja se na uspjeh svojih SUV modela, posebno T-Roc, T-Cross i Tiguan, dok Polo i Golf, zajedno sa Taigom, i dalje pronalaze mnogo kupaca.