Ekrani su postali neizbježni i u modernim automobilima.
U nekim slučajevima, cijela kontrolna ploča i infotainment sistem postaju jedan veliki ekran putem koga vozač upravlja svim opcijama u automobilu.
Međutim, budućnost možda nosi drugačiji prikaz svih važnih parametara koji su nam važni tokom vožnje poput brzine, napunjenosti goriva, odnosno baterije i slično.
Umjesto na ekranima na kontrolnoj ploči te bi se informacije mogle prikazivati na vjetrobranskom staklu i to na nenametljiv način koji neće ometati vozače tokom vožnje.
Slično možemo očekivati i s prikazom npr. karata i navigacijom - zašto gledati u ekran, kada nam se strelice za skretanje ili prestrojavanje u novu traku mogu prikazati na vjetrobranskom staklu. Ako vas neko nazove, lice te osobe moglo bi vam se prikazati na staklu tako da bez skretanja pogleda s ceste, možete znati ko zove.
Na takvoj tehnologiji proširene stvarnosti, odnosno prikaza digitalnih informacija na staklima trenutno radi i finski startup Distance Technologies.
Da su na dobrom putu i da njihova tehnologija ima potencijala možemo vidjeti prema posljednjoj investiciji u tu firmu. Finci su za daljnji razvoj svoje tehnologije dobili 10 miliona dolara, a posebno je zanimljiv podatak da je novac uložio i Google, odnosno Alphabet kroz investicijski odjel GV (prijašnji Google Ventures).
Distance Technologies razvija tehnologiju koja bi se, osim na vjetrobranskim staklima, mogla primjenjivati i u vojsci, odnosno u kokpitima borbenih aviona, ali i na svakoj drugoj staklenoj površini.
Iz ove kompanije tako kažu da mogu pretvoriti sve oblike transparentnih površina u ekrane s podrškom za proširenu stvarnost na kojima bi se mogli prikazivati 3D digitalni objekti i digitalne informacije. Takva tehnologija, smatraju u Google-u, ima potencijal postati korisnički interfejs sljedeće generacije i mogla bi radikalno promijeniti automobile, odnosno, kako smo pomenuli, način na koji koristimo brojne popularne opcije tokom vožnje.
Tehnologija je bazirana na dodatnom sloju optike koji se postavlja na transparentne površine i omogućuje prikaz slike, odnosno takvih digitalnih objekata na mjesta na koje je pogled fokusiran. Takođe, kako bi znali gdje osobe gledaju i upravo na tom mjestu prikazali digitalni sadržaj, Distance koristi i tehnologiju za praćenje pogleda.
S obzirom na to da tehnologiju proširene stvarnosti razvijaju brojne velike tehnološke kompanije, ovaj Googleov potez i investicija ne treba nikoga iznenaditi. Ipak, velika je razlika između onog što rade npr. Apple s Visionom Pro i Meta sa svojim Questom i Distance.
Naime, za AR sadržaj ovih kompanija potrebno je nositi poseban uređaj na glavi , što mnogima ne odgovara, dok finska tehnologija omogućuje pristup takvom sadržaju bez potrebe za nošenjem posebnih naočara ili velikih VR uređaja. Jedna od najvećih prepreka miksanoj stvarnosti jest da, dok god morate staviti nešto na glavu, to nikad neće biti bezbrižno i elegantno rješenje, objasnio je suosnivač i CEO kompanije Urho Konttori za CNBC.
Distance je do sada bio u fazi istraživanja ove tehnologije i sada su spremni za sljedeći korak - prelazak na proizvodni ciklus, u kojem je, prema Konttoriju, ključna stvar sarađivati s kompanijama koje će im biti klijenti, nakon čega će moći predstaviti konačni proizvod spreman za upotrebu, prenosi Zimo.