Firme za stanice za punjenje električnih vozila bore se za najbolje lokacije u Evropi
Kompanije za punjenje električnih vozila u Evropi i SAD-u počele su da se bore oko najboljih mjesta za brze javne punjače, a posmatrači industrije predviđaju nove runde konsolidacije kako sve više velikih investitora ulazi u borbu.
Mnoge sadašnje kompanije za punjenje električnih vozila imaju podršku dugoročnih investitora, a očekuje se da će ih lansirati još više. Nadolazeće zabrane u raznim zemljama za automobile na fosilna goriva učinile su ovaj sektor privlačnijim za infrastrukturne investitore poput M&G-ovog Infracapitala i švedskog EQT-a, piše Reuters.
- Ako pogledate naše kupce, to je sada kao igra otimanja zemlje.Ko sada dobije najbolje lokacije može garantovati prodaju električne energije u narednim godinama, rekao je Tomi Ristimaki, izvršni direktor finskog proizvođača EV punjača Kempower
Reutersova analiza pokazala je da u svijetu postoji više od 900 kompanija za punjenje električnih vozila. Sektor je od 2012. godine privukao preko 12 milijardi dolara rizičnog kapitala, navodi PitchBook.
Kako veliki investitori finansiraju veću konsolidaciju, "pejzaž brzog punjenja će izgledati prilično drugačije od pejzaža koji postoji danas", rekao je Michael Hughes, glavni direktor prihoda i komercijale za ChargePoint, jednog od najvećih dobavljača opreme i softvera za punjenje električnih vozila.
Korporacije od Volkswagena do BP-a i E.ON-a (veliko su investirale u industriju, koja je doživjela 85 akvizicija od 2017.
Samo u Velikoj Britaniji postoji više od 30 operatera brzih punjača. Dva nova pokrenuta su prošlog mjeseca: australijski Jolt, podržan od infrastrukturnog fonda BlackRock-a, i Zapgo, koji je dobio 25 miliona funti (31,4 miliona dolara) finansiranja od kanadskog penzionog fonda OPTrust.
Na američkom tržištu Tesla je najveći igrač, ali će se u borbu uskoro pridružiti još prodavnica i benzinskih pumpi, a broj američkih mreža za brzo punjenje će se više nego udvostručiti na 54 u 2030. sa 25 u 2022., rekla je Loren McDonald, izvršni direktor istraživačke firme EVAdoption sa sjedištem u San Franciscu.
Može proći četiri godine da pravilno postavljena stanica za punjenje za EV postane profitabilna kada iskorištenost dostigne oko 15%. Kompanije punjača žale se da birokracija u Evropi usporava ekspanziju. Ipak, dugoročni investitori u infrastrukturu kao što je Infracapital, koji posjeduje norveški Recharge i uložio je u britanski Gridserve, smatraju ovaj sektor dobrom opkladom.
- S pravim lokacijama, dugoročna ulaganja u (kompanije za punjenje) apsolutno imaju smisla, rekao je Christophe Bordes, izvršni direktor Infracapitala.
Hughes iz ChargePointa vjeruje da će veći igrači početi tražiti nove nekretnine izvan postojećih lokacija, namjenski izgrađene za mega-objekte sa 20 ili 30 dispenzera za brzo punjenje, okružene maloprodajnim objektima i sadržajima.
- Postoji trka za prostorom,ali će trebati duže nego što iko očekuje da se pronađu, naprave i omoguće ove nove lokacije za sljedeću generaciju brzog punjenja, rekao je.
Konkurencija za najbolje stranice postaje žestoka i domaćini web lokacija mogu se prebacivati između operatera prije nego što odrede pobjednika.
- Volimo da kažemo da ne postoji takva stvar kao što je mrtav dogovor kada razgovarate sa hostom sajta, rekao je izvršni direktor Blink Charginga Brendan Jöns.
Firme se također takmiče za ekskluzivne ugovore sa domaćinima.
Na primjer, britanski InstaVolt - u vlasništvu EQT - ima poslove sa kompanijama poput McDonald'sa (MCD.N) za izgradnju stanica za punjenje na njihovim lokacijama.
- Ako uspete da osvojite to partnerstvo, ono je vaše dok ga ne uprskate, rekao je izvršni direktor InstaVolta Adrian Keen.
Sa EQT-ovim "dubljim džepovima", InstaVolt planira 10.000 punjača u Velikoj Britaniji do 2030. godine, ima aktivne punjače na Islandu, a pokrenuo je operacije u Španiji i Portugalu, rekao je Keen. Konsolidacija bi mogla početi u narednih godinu dana, dodao je.
- To bi moglo otvoriti mogućnosti na tržištima na kojima se nalazimo, ali i otvoriti vrata novom tržištu za nas, rekao je Keen.
Jedinica za punjenje kompanije EnBW (EBKG.DE) ima 3.500 punjača EV u Njemačkoj, oko 20% tog tržišta. Godišnje ulaže 200 miliona eura (215 miliona dolara) kako bi dostigla 30.000 punjača do 2030. godine, oslanjajući se na lokalno osoblje da se odbrani od konkurencije za lokacije.
Jedinica je također formirala partnerstva u mreži za punjenje u Austriji, Češkoj Republici i sjevernoj Italiji, rekao je potpredsjednik prodaje Lars Walch.
Dok konsolidacija dolazi, i dalje će biti mjesta za više operatera, rekao je Walch.
Norveška, vodeće tržište električnih vozila, patila je od kratkoročnog "prekomernog korištenja" ove godine dok su se kompanije utrkivale u izgradnji stanica za punjenje, rekao je izvršni direktor Rechargea Hakon Vist. Tržište je dodalo 2.000 novih punjača kako bi dostiglo ukupno 7.200, ali je prodaja električnih vozila pala za 2,7% do oktobra ove godine.
Recharge ima oko 20% tržišnog udjela u Norveškoj, odmah iza Tesle.
- Neke kompanije će otkriti da su premale da bi zadovoljile zahtjeve kupaca i otići će ili prodati, rekao je Vist.
Drugi pokreću kompanije znajući da bi mogli steći druge ili sami biti stečeni.
Novi učesnik u Velikoj Britaniji, Zapgo koji podržava OPTrust, planira ciljati nedovoljno opslužene dijelove jugozapada Engleske, nudeći stanodavcima dio prihoda kako bi dobili dobre lokacije. Planira 4.000 punjača do 2030. godine, rekao je izvršni direktor Steve Leighton, koji je predvidio da će se konsolidacija "sve svesti na novac" kasnije ove decenije.
- Finansijeri koji imaju najdublje džepove će voditi tu konsolidaciju, OPTrust je velik, ali bi jedan od većih infrastrukturnih fondova mogao doći i htjeti da preuzme Zapgo u nekom trenutku, rekao je Leighton.
Američko tržište će se promijeniti kako lanci trgovina kao što su Circle K i Pilot Company, i maloprodajni divovi poput Walmarta (WMT.N) masovno ulažu u stanice za punjenje, rekao je EVAdoption's McDonald.
- Kao i sve industrije koje je pokrenula gomila malih startupa, s vremenom uskaču veliki momci i... oni se konsoliduju.Na kraju ove decenije, logotipi će biti veoma drugačiji, rekao je McDonald.