Evropska filijala američkog proizvođača automobila pala je na veoma niske grane. Stručnjaci smatraju da će gašenje Focusa sljedeće godine, jednog od dva preostala važna "stara" modela, marku dovesti u ozbiljne probleme i još nižu poziciju na evropskom tržištu na kojem Ford bilježi pad od 17,5 posto.
Fordovo evropsko odjeljenje je na klimavim nogama. Kompanija već nekoliko godina bezuspješno radi na transformaciji u brend električnih automobila (sarađujući i s Volkswagenom), vođena tržišnim analitičarima koji očigledno nisu bili u pravu.
Međutim, nije sva krivica na analitičarima i stratezima. Većina proizvođača bila je prisiljena da nanovo redefiniše svoje strategije, posebno kada je Evropska unija odložila emisioni standard Euro 7 za 2030. godinu. Ali, nije Ford jedini, koji je promašio strategiju previše se oslanjajući na najavljene propise, ali se za razliku od rivala prebrzo riješio stare game vozila.
Ford je jedan od čistih primjera brenda koji je platio danak ideji da će prodaja električnih automobila doživjeti procvat. Bend se prethodno preko noći riješio svih važnih modela, od Galaxya i S-Maxa do Mondea, C-Maxa i Fieste. Dani su odbrojani i Focusu, koji će već sljedeće godine završiti karijeru, a to je ono što najviše brine struku. Od konvencionalnih vozila, za koje tržište trenutno ima veliki interes, ostat će samo Kuga i Puma. Ali, da li je to dovoljno za tako velikog proizvođača?
Kad se podvuče crta u 2025. godini Fordov katalog će biti više nego siromašan u odnosnu na konkurenciju. Puma, Kuga, Bronco, Mustang i Tourneo ostaju kao predstavnici modela sa SUS motorima, a pridružit će im se novi EcoSport, dok će na strani električara stajati Mustang Mach-E i Explorer Electric, kojima će se uskoro priključiti baterijska varijanta Pume i novi Capri.
Marka je potvrdila da će se oslanjati i dalje na plug-in hibride kako bi napravila uštede, ali osim Kuge PHEV, koja zaista drži dobar korak s konkurencijom na tržištu, Ford nema adekvatan drugi plug-ih hibrid u ponudi, prenosi Autoblog rs.
Fordova prodaja u prvom kvartalu ove godine bilježi pad od 17,5 posto, a s ograničenom ponudom popularnih modela, bit će im veoma teško da premoste period do sljedeće decenije.
Stručnjaci smatraju da bi trebalo ozbiljno razmisliti o tome da li Focus zaista treba da bude ugašen ili mu se život može produžiti s još jednim redizajnom, popularnom solucijom koja ne traži velika ulaganja, a koje drugi proizvođači sve više praktikuju.
Ako se zvijezde u međuvremenu poklope i tržište električnih vozila krene uzlaznom putanjom, onda će slika biti potpuno drugačija. Ipak, poslovanje sa samo dva ključna modela može da bude neizvjesno i krajnje ograničeno za ostvarenje prodajnih brojki i nekadašnjeg statusa koji je "evropski" Ford uživao na Starom kontinentu.