Studija

Globalna automobilska industrija slabi, profiti njemačkih auto divova padaju

Autor: Biznis.ba
Globalna automobilska industrija slabi, profiti njemačkih auto divova padaju
Foto: Arhiv

Globalna automobilska industrija slabi, a njemački proizvođači automobila bilježe nastavak pada zarade tokom prve polovice godine, prema studiji revizorske i konzultantske firme EY objavljenoj u petak.

Njemački automobilski divovi Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz zajedno su zaradili 25,9 milijardi eura operativne dobiti (EBIT) od januara do juna, što predstavlja pad od 18 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

EY je za analizu procijenio finansijske brojke 16 najvećih svjetskih proizvođača automobila.

Iako je prodaja svih grupa porasla za 3,7% na više od 1 bilion eura u prvoj polovici godine, zarada prije kamata i poreza (EBIT) bila je 7,8% niža nego prethodne godine na 80,4 milijarde eura.

S druge strane, posebno su uspješni bili proizvođači automobila iz Japana, s povećanjem dobiti od oko 37,1% i rastom prodaje od 14,2%.

To je bilo zbog stalne deprecijacije jena, što japanske proizvode čini jeftinijima u inozemstvu i dovodi do rasta kursa.

Constantin Gall, promatrač tržišta u EY-u, rekao je da je rast dobiti japanskih proizvođača zbog utjecaja tečaja prikrio izazovniju situaciju s dobiti u automobilskoj industriji.

Gall je predvidio da će se proizvođači suočiti sa sve većim pritiskom na profit zbog velikih ulaganja u elektromobilnost, problema s isporukom komponenti, problematičnih promjena modela i kampanja sniženja, što će rezultirati široko rasprostranjenim mjerama smanjenja troškova, prenosi SEEbiz.

Usred ograničenog utjecaja na regulatorne uvjete, Gall je naglasio važnost optimizacije internih struktura, smanjenja troškova i strateškog ulaganja u područja koja ističu bit marke i vrijednost ponude proizvođača.

U prvoj polovici godine profitabilnost proizvođača bila je pod pritiskom. Prosječna EBIT marža, koja predstavlja operativnu dobit kao postotak prihoda, smanjila se za jedan postotni bod na 8,0%.

Južnokorejski proizvođač automobila Kia pojavio se kao najprofitabilniji proizvođač automobila, s maržom od 13,1%. Slijede Mercedes (10,9%) i BMW (10,8%), kojima su marže pale u odnosu na prethodnu godinu.

Američki proizvođač električnih automobila Tesla također je doživio značajan pad svoje marže, koja je pala s 10,5% na 5,9%.