Zbog skupljih kredita posljednjih nekoliko godina, građani se sve češće odlučuju za plaćanje u gotovini.
Broj onih koji kupuju nove automobile u odnosu na isti period prošle godine porastao je za trećinu, a kupcima su najzanimljiviji automobili sa manjom kilažom i benzinci, prenosi RTS.
Tokom januara i februara građani su kupili 1.114 putničkih automobila.
Ipak, činjenica je da gotovo 70 odsto ukupnog tržišta čine pravna lica, odnosno kompanije koje su obnavljale svoj vozni park, a koje najviše kupuju modele "Škode".
U prva dva mjeseca ove godine najprodavaniji su Hyundai Tucson i Toyota Yaris Cross, dok je Škoda Kamiq na trećem mjestu. Slijede Dacia Sandero i Toyota Corolla.
Čak 668 novih putničkih automobila prodatih u prva dva mjeseca su sa benzinskim motorima, dok u istom periodu nije prodato ni 100 dizelaša.
Tokom januara i februara prodato je samo šest električnih automobila.
Petar Veličković, PR sajta "Polovni automobili" kaže da je sprovedeno istraživanje u EU među trgovcima automobila i 60-70 odsto njih vjeruje da će pasti cijene polovnjaka.
"Ako se taj trend bude prelio kod nas, bit će dobro, ali moramo da čekamo", kaže Veličković. U Srbiji, kako navodi, postoji pad prodaje polovnjaka na godišnjem nivou.
"Prodato je nešto manje od 19.000 automobila iz uvoza", napomenuo je Veličković.
Kada je riječ o električnim automobilima, Veličković kaže da godišnji troškovi za održavanje iznose oko 200 eura što je veoma malo u odnosu na polovnjake koji potencijalno mogu da budu jako skupi za održavanje.
Pojedini su, kako RTS prenosi, spremni da kupe gotovinom automobil star 10 godina, a također su uvjereni da su dobro prošli ukoliko je auto uvezen iz Švicarske, a prešao je samo 150.000 kilometara.
Veličković smatra da država treba da nađe načina kako da se izbori da pri kupovini ne budu zloupotrebe poput vraćanja kilometraže.
"Postoje garancije koje daju vlasnici placeva, garancije na pređeni broj kilometara, garancije na trenutno tehničko stanje automobila, garancija na legalnost. Postoje načini na koje možemo da provjerimo historiju automobila", napomenuo je Veličković.
Borko Čarkilović koji se bavi prodajom automobila iz uvoza kaže da je za kupce presudna cijena.
"Onda ide stanje automobila, koliko je prešao, da nije lupan ili udaran, vitalni delovi, kakav mu je motor i mjenjač. Dođu vide, pa probaju, pa dovedu rođaka. Taj koji se razumije, dođe vidi, ako mu se svidi automobil, kupi ga, ali vrlo mali broj je takvih", istakao je Čarkilović.