Japanska kompanija Honda Motor navodi da je povećala profit u prvom kvartalu za 23 posto, a na to su utjecali slabiji jen i rast hibridnih vozila u SAD i na domaćem tržištu.
Drugi najveći proizvođač automobila u Japanu saopštio je da je kvartalni operativni profit iznosio 484,7 milijardi jena (4,4 milijarde dolara) u periodu od aprila do juna, u poređenju sa prosečnom procjenom analitičara od 472,4 milijarde jen, prenosi Reuters.
Kompanija je zadržala svoju prognozu operativnog profita za cijelu godinu od 1.420 milijardi jena, dok je smanjila izglede za prodaju u Kini za 21 odsto na 840.000 vozila u tom periodu.
Honda je prošle sedmice saopštila da je njena globalna prodaja vozila porasla za dva procenta na 1,9 miliona u prvih šest mjeseci ove godine, uglavnom zbog rasta prodaje od devet procenata u SAD, njenom najvećem tržištu.
Nasuprot tome, auto-kompanija se suočila sa teškim periodom poslovanja u Kini, jer je zabeležila pad prodaje za 23 posto na 416.000 vozila.
Honda je u julu saopštila da planira početak proizvodnje u dvije nove fabrike električnih vozila u Kini, kroz dva zajednička preduzeća sa kineskim proizvođačima automobila kasnije ove godine.
Japanski proizvođač automobila želi što prije da se probije na tržištu e-vozila, i uđe u grupu vodećih kompanija.