Glavna prepreka kupovini električnog automobila danas je cijena. Ako subvencije i pomažu u snižavanju cijena jasno je da su električni automobili još skupi. A subvencije neće trajati vječno.
Međutim, s padom cijene kWh i cijene baterija u Kini zahvaljujući demokratizaciji ove tehnologije, cijene vozila na struju bi trebalo da se postepeno smanjuju, a i grupa Kia-Hyundai namjerava da učestvuje u tom trendu, budući da dvije marke rade na novoj LFP (litijum-gvožđe-fosfat) bateriji.
Kao što je najavljeno u saopštenju za javnost, Hyundai Motor i Kia su pokrenuli projekat razvoja katodnog materijala za LFP baterije. U saradnji s Hyundai Steelom i EcoPro BM-om, tržišnim liderom u katodnim materijalima, ova strategija ima za cilj direktnu sintezu materijala bez stvaranja prekursora za proizvodnju katodnih materijala za LFP baterije, prenosi Autoblog. Ovo rješenje bi imalo prednost, budući da se katodni materijali u LFP baterijama proizvode dodavanjem litijuma prekursorskim materijalima kao što su fosfat i gvozdeni sulfat.
Proces direktne sinteze istovremeno dodaje fosfat, gvozdeni prah i litijum bez stvaranja zasebnog prekursora. Time se eliminiše jedan korak proizvodnje, smanjujući emisije opasnih materija tokom proizvodnje i troškove proizvodnje.
LFP baterije nude duži ciklični vijek trajanja od drugih vrsta litijum-jonskih baterija. Mogu da izdrže veliki broj ciklusa punjenja i pražnjenja (često više od 2000 ciklusa) bez značajne degradacije.
Osim toga, litijum-gvožđe-fosfat je toplotno stabilan i manja je vjerovatnoća od pregrijavanja, požara ili eksplozije u poređenju s drugim vrstama litijum-jonskih baterija.
LFP baterije ne koriste kobalt ili nikl, koji su skupi i ponekad problematični s etičkog stava. To znači da imaju niže troškove proizvodnje, što znači uštede za proizvođače i, potencijalno, za potrošače.