Italijanska vlada je u ponedjeljak pokrenula novi program velikodušnih subvencija za električne automobile o kojem se dugo raspravljalo.
Sve je završilo u jednom danu. Kako prenosi "RAI", nakon manje od devet sati stiglo je toliko prijava za novi Ecobonus da je potrošen budžet od 200 miliona eura, namijenjenih za pomoć pri kupovini električnih automobila.
Subvencija je bila posebno velikodušna, ali podložna strogim uslovima: maksimalna subvencija od 13.750 eura je bila dostupna kupcima automobila s pokazateljem prihoda (ISEE) manjim od 30.000 eura koji su dali stari automobil (Euro 2) na otpad i umjesto njega kupili novi auto.
Bez ograničenja primanja i bez predaje starog automobila, subvencije su išle do maksimalno 6000 eura. Kako piše "Revija HAK", za sada nije poznato koliko kupovina je subvencionisano, ali sve je podsjećalo na neku lutriju u kojoj je jedan od glavnih kriterijuma bila brzina.
Druga linija subvencija je još dostupna, s oko 400 miliona eura ukupnog budžeta. Te subvencije su niže, a njima vlada podržava kupovinu lakih električnih vozila, poput novog Fiata Topolina, hibride ili štedljive automobile i motocikle s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, poput onih na plin.
Do sada je tržišni udio električnih automobila u zemlji bio značajno ispod evropskog prosjeka, lane je prodato oko 4.4 odsto novih električnih automobila, prenosi Autoblog.
Sindikati su za slabu potražnju okrivili čekanje na subvencije. Na prelazu godine Stellantis grupa je na duže vrijeme pauzirala proizvodnju malog električnog automobila Fiat 500e u Torinu zbog slabe prodaje.