Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares u četvrtak je ostavio otvorena vrata za moguća smanjenja dividende i otkupa dionica sljedeće godine i odbacio probleme s poslovanjem u SAD-u koji su doveli do velikog upozorenja o profitu ove sedmice kao "malu operativnu pogrešku".
Dionice su pale 4% na najniži nivo od jula 2022. jer se ulagači brinu da će sve veći troškovi oživljavanja poslovanja proizvođača automobila u SAD-u ugroziti njegove velikodušne isplate dioničarima.
Razmjeri upozorenja od ponedjeljka također su naštetili povjerenju ulagača u upravu.
Govoreći tokom posjeta fabrici u istočnoj Francuskoj, Tavares je rekao da tvrtka ima operativnih poteškoća u SAD-u, ali da će oni biti riješeni puno prije isteka njegovog ugovora 2026. godine.
Dodao je da namjerava poštovati svoj ugovor i vjeruje da odbor dijeli to mišljenje, ali da se na teškom tržištu pogreške pomnije ispituju.
“Kad ste u kontekstu koji je brutalan i zahtjevniji, ako napravite malu operativnu pogrešku, pa to se odmah vidi”, rekao je, dodavši da to shvaća kao “poziv na buđenje” i to vrlo ozbiljno.
Dionice vlasnika marki Chrysler, Jeep, Fiat, Citroen i Peugeot pale su za više od 55% od ožujka, što je najlošija izvedba među evropskim automobilskim dionicama i smanjenje vrijednosti firme za 47 milijardi eura (52 milijarde dolara).
Ulagači su posljednjih mjeseci smanjili izloženost europskim automobilima zbog zabrinutosti oko teškog prijelaza na električne motore, oštre konkurencije kineskih pridošlica i potrošača koji sve više vode računa o cijeni, prenosi SEEbiz.
Iako je Stellantis predan svojoj dividendi za 2024., Tavares je rekao da je prerano potvrditi plan za sljedeću godinu.
“Vrijeme za 2025. nije došlo, vidjet ćemo što će se dogoditi krajem 2024. za raspravu i odluku za 2025.”, rekao je.
Barclays je smanjio ocjenu dionice na "jednake težine" s "prekomjerne" i smanjio svoje procjene EBIT-a (operativne dobiti) za 2024.-26. za 33-45%. Rečeno je da Stellantisovo veliko smanjenje slobodnog novčanog toka dovodi u pitanje njegov potencijal dividende i otkupa.
"Pogrešno smo krenuli u Stellantis, jer smo bili prespori da priznamo problem sa zalihama u SAD-u i smanjili udjele na tržištu EU/SAD", rekli su analitičari Barclaysa u bilješci.
Također su ukazali na to kako je šefica financija Stellantisa Natalie Knight općenito potvrdila prognoze o dvoznamenkastoj marži EBIT-a samo tjedan dana prije upozorenja o dobiti.
"Iskreno govoreći, još uvijek smo zapanjeni veličinom smanjenja u kratkom vremenu", rekli su.
U 12:40 GMT, dionice Stellantisa, petog evropskog proizvođača automobila po tržišnoj vrijednosti, pale su za 4% unutar automobilskog indeksa koji je pao za 2%.
Analitičari Bernsteina rekli su u bilješci da se pod Tavaresom Stellantis smatrao svjetionikom konstruktivnog upravljanja, s velikim fokusom na kontrolu zaliha i određivanje cijena.