
Elon Musk izvršni direktor Tesle, revolucionisao je tržište električnih automobila kada je 2008. godine lansirao model Roadster. Međutim, 17 godina kasnije, njegov uticaj počinje da slabi.
General Motors (GM) ima cilj da uspostavi domaću bazu za proizvodnju baterija kako bi električna vozila postala pristupačnija i profitabilnija. U tome im pomaže Kurt Kelti, koji je u ranim danima Tesle izgradio ključnu saradnju sa Panasonicom, piše Forbes.
Elon Musk, izvršni direktor Tesle, revolucionisao je tržište električnih automobila kada je 2008. godine lansirao model Roadster. Međutim, 17 godina kasnije, njegov uticaj počinje da slabi.
Na vrhu liste konkurenata nalazi se General Motors. Automobilski gigant iz Detroita, poznat po ukidanju svog prvog komercijalnog električnog automobila EV1 još 2002. godine, što je inspirisalo osnivanje Tesle 2003, sada se pozicionira za značajan rast na tržištu.
Tokom 2024. godine, GM je zabilježio rast prodaje električnih vozila od 50%, dosegnuvši rekordnih 114.432 primjerka, zahvaljujući modelu Equinox EV, konkurentu Teslinom Modelu Y. Time je postao jedan od najbrže rastućih proizvođača električnih vozila.
U međuvremenu, Tesla, iako daleko ispred po ukupnoj prodaji, bilježi pad: prodata su 633.762 električna automobila u SAD-u, što je pet puta više od GM-a, ali uz pad od 5,6% u poređenju sa 2023. godinom.
Ni lansiranje kontroverznog modela Cybertruck nije dovoljno pomoglo Tesli. Pored toga, Maskovo kontroverzno ponašanje i fokus na druge projekte izazivaju dodatne probleme kompaniji, naročito na ključnom tržištu u Kaliforniji.
Sve počinje sa baterijom
GM ne cilja samo na preuzimanje Teslinog tržišnog udjela već se fokusira na samu osnovu proizvodnje električnih automobila - baterije. Kako bi obezbijedio profitabilnost svojih električnih vozila, GM angažuje stručnjake poput Kurta Keltija, koji donosi bogato iskustvo iz Tesle.
"Sve počinje s baterijom. To je najveći trošak, pa ulažemo ogromne napore da optimizujemo taj segment", izjavio je Kelti, koji se pridružio GM-u prošle godine nakon 11 godina rada u Tesli.
On je učestvovao u razvoju baterija za Teslin Roadster, a kasnije i Model 3. Takođe je proveo više od šest godina u startup-u Sila, fokusiranom na baterijsku tehnologiju, i bio dio Panasonika, Teslinog ključnog dobavljača baterijskih ćelija u ranim fazama.
Smanjenje troškova baterija podrazumijeva preuzimanje metoda vodećih svjetskih proizvođača baterija i električnih vozila, poput Tesle i kineskih kompanija, koje su lideri u preradi litijuma i kobalta.
"Praktično ćemo replicirati ono što se radi u Kini", izjavio je Kelti, potpredsjednik za operacije baterija u GM-u.
"Nastojimo da preselimo taj lanac snabdijevanja ovdje i integrišemo ga vertikalno u Sjevernoj Americi".